Hoppa till innehåll

Youtube Är Deras Filmer Copyright?

Gäst Youx

Rekommendera inlägg

Då youtube inte själv gjort innehållet har de inte ensamrätt. Det har diskuterats om de egentligen får ha filmer som andra har gjort.

Så du kan länka till deras filmer så länge du inte påstår dig ha copyright på filmerna.

Dessutom finns det flera andra stora sidor som länkar till filmerna på youtube, så om du länkar gör det inget.

Redigerat av Licufer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ägaren till filmen? Den som lagt upp den?

Det som finns på internet kan alla använda, det är inte säkert att det var den som skapade den som lagt upp den. Det kan vara någon som kopierat den.

Om man sedan skulle hitta ägaren är det inte helt säkert att den pratar svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm jag tog koden där det står embeld eller nåt sånt och det funkade när jag testa de på datorn sen la jag upp sidan på internet men filmerna visas inte..

www.stream.2u.se kolla själv. vad ska jag göra för dom ska visas?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte enda sättet att ta filmer från youtube att använda sig av de länkar som finns att plocka som gör det möjligt att dela med sig av youtube filmer på andra sidor. Dom är okej att ta eftersom dom klart och tydligt visar att det är youtubes material och inte ngt du själv har gjort+ att Copyright är ju lite olika beroende på vad för filmer du syftar på saker som är gjort av företag som t.ex spindelmannen filmen eller ngt liknande är ju olagligt att lägga upp vart du än väljer att lägga upp den. Men om det är filmer andra har gjort t.ex filmat sig sj när de gör ngt då är det bästa att fråga skaparen sj om det är okej att man visar upp det på sin sida.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...