Crys Skrivet 6 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2007 Jag tycker att man ska få gå på t.ex. 15 års filmer på bio om man får för sina föreldrar :) tycker att man igentligen ska få det utan men icke säger nicke :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
simonekis Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 Jaaaa jag håller med <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 Mhm , draggo har rätt , om föräldrarna tillåter det så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 De flesta åldersgränser suger. Som dem på bio, skoter, moped och på många spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 Så du tycker att femåringar skall få köra moppe ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 26 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2007 13 år borde vara ok.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 (redigerat) Tycker alla åldersgränser borde sänkas, ungefär så här: Filmer: Inga gränser Spel: Inga gränser Moped: 13 Bil: 16 Köpa cigg/snus: 16 Alkohol under 5%: 16 Systemet: 18 De är de viktigaste, sedan finns det andra som borde sänkas med ca 2 år per varje, men kom inte på några fler viktiga ;). Redigerat 1 Februari 2007 av Xade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Tycker alla åldersgränser borde sänkas, ungefär så här: Filmer: Inga gränser Spel: Inga gränser Moped: 13 Bil: 16 Köpa cigg/snus: 16 Alkohol under 5%: 16 Systemet: 18 De är de viktigaste, sedan finns det andra som borde sänkas med ca 2 år per varje, men kom inte på några fler viktiga ;). Jag tycker det var bra förslag, speciellt systemet. Tycker det är dåligt att man måste vara 20år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 (redigerat) Tycker alla åldersgränser borde sänkas, ungefär så här: Filmer: Inga gränser Spel: Inga gränser Moped: 13 Bil: 16 Köpa cigg/snus: 16 Alkohol under 5%: 16 Systemet: 18 De är de viktigaste, sedan finns det andra som borde sänkas med ca 2 år per varje, men kom inte på några fler viktiga ;). Xade: Köra moppe när man är tretton ? För att riskera att låta ovanligt stereotypisk, men e du go i hela huvudet ? Trettonåringar är verkligen inte mogna nog att ge sig ut i trafiken med en moped. Donken: Varför ? Redigerat 1 Februari 2007 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Därför vid 18års åldern så är man mogen nog för att kunna köpa därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 2 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 Guggo: Jag körde moped som 13, åtminståne lite. Men jag vet flera som var mogna för det. Och då menar jag inte EU mopeder som går på vägarna, utan de som bara får köras på cykelbanor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 Okej, några trettonåringar kanske klarar av det, men verkligen inte alla. Dessutom så finns inte de som bara får köras på cykelbanor kvar längre (om man inte köper begangat ofc) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.