timpalimpa4 Skrivet 28 November 2006 Rapport Skrivet 28 November 2006 Alltså! Jag har fått ett skit stort virus! Det ligger överallt i PC'n verkar det som. Det tar 1 minut att logga in. Det tar 5 minuter att starta min helt nya data. Det tar 2 minuter att öppna WinRAR, Den Här Datorn och PhotoShop. Asså vet nån vad det är? Det finns inte i Virus Scanningen! Please! Help!!! :( Citera
KalphiteQ Skrivet 28 November 2006 Rapport Skrivet 28 November 2006 skaffa ad-aware och Nod32! googla fram det Citera
Gäst Yantra Skrivet 28 November 2006 Rapport Skrivet 28 November 2006 elr så är det inte virus :P det kan vara slö dator släng massa onödiga filer rensa hårdisken defragmentera den Citera
Aegzor Skrivet 28 November 2006 Rapport Skrivet 28 November 2006 Har du en extern hårddisk? Isåfall; koppla ur den. Citera
Shaitan Skrivet 28 November 2006 Rapport Skrivet 28 November 2006 Om du just har installerat Panda Antivirus så förstår jag att du blir väldigt paff. Pandan behöver mycket mat och vill alltid komma först när datorn drar igång. Den drar upp från 40MB på minnet till 300MB innan datorn har startat upp helt. Hoppas du inte har Panda. Citera
timpalimpa4 Skrivet 29 November 2006 Författare Rapport Skrivet 29 November 2006 (redigerat) Om du just har installerat Panda Antivirus så förstår jag att du blir väldigt paff. Pandan behöver mycket mat och vill alltid komma först när datorn drar igång. Den drar upp från 40MB på minnet till 300MB innan datorn har startat upp helt. Hoppas du inte har Panda. Jag har inte Panda. Och det går segt... Datan är skit ny men den laggar. Med massa program stog det att det var Virus. Jag har 100GB ledigt på Disken, och jag kan inte ens starta World of Warcraft för det har inte tillräckligt minne för det. Jag har stängt av alla program som MSN osv. Sen går det fortfarande inte. Viruset sölade ner mitt Internet innan, men jag uppdaterade det så det försvann. Men det andra går inte att fixa. Jag vet att det är Virus för i början kom det sånt här: Vill du köpa vårt Anti-Spyware? För det verkar som du har virus, och så kom det Porr Pop Ups och sånt. Sen kommer det varje gång när jag starta: Dataexekveringsskydd. Det här programmet avslutades för att skydda datorn: Generic Host Process for Win32 Services. Sen klickar jag Stäng Meddelandet. Sen skicka inte. Sen så kommer det igen. Vad är detta?! :( Redigerat 29 November 2006 av timpalimpa4 Citera
derik Skrivet 29 November 2006 Rapport Skrivet 29 November 2006 prova å ladda ner nod32 från eset.com, sen gör du en virussökning med nod32. Citera
Gäst PoisoN Skrivet 30 November 2006 Rapport Skrivet 30 November 2006 Hut mycket RAM minne har du? Citera
Adam Skrivet 30 November 2006 Rapport Skrivet 30 November 2006 Asså, virus är så j*vla dryyygt. Citera
Zimens Skrivet 30 November 2006 Rapport Skrivet 30 November 2006 tryck ctrl+shift+esc och kolla bland processerna så du inte har något annorlunda. om ismini.exe och ishost.exe är igång så kan du stänga ner dom. på egen risk dock. Citera
TheCheater Skrivet 3 December 2006 Rapport Skrivet 3 December 2006 (redigerat) Jag kan säga så här: om du har ett virus så ska du inte ladda ner något mer. Mitt virus program är mycket bra och heter Norton Internet security och tar hjälp via internet som virus sökning. Varje gång jag startar datorn står det om jag har ett allvarligt virus eller om den kan uppdateras. Smart om du KÖPER programmet och inte laddar ner en massa program. Olagliga nerladdningar är virus skannade står det men det kan bero på deras program. Sen laddar du ner det och du vet inte om att du har ett virus fören du startat virusprogrammet. Kanske går det inte att öppna programmet och då får du problem. Alltid är det säkrast att köpa saker som finns på en tillverkad skiva och som inte är proppat med virus. Ditt val men detta är ett tips som är bra att tänka på. Datorns namn??? :student: Redigerat 3 December 2006 av eddiejansson8 Citera
Oddset Skrivet 3 December 2006 Rapport Skrivet 3 December 2006 www.f-secure.com gå in på deras online scanner. Hittar typ allt. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.