ajar Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 Internet är ingen orsak till särskrivning, bara en grej man skyller på. Enda sedan jag började använda internet har jag skrivit precis som jag gör när jag skrver med penna i verkligheten. Det där med alla förkortningar och "fjortis-ord" är bara trams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 nja riktigt så är det ju inte, det är bara fjortis j*vlar som skriver med Z Y och massa skit, man borde ddöpa om internet till fjortis raggning tycker jag, det är ju ändå bara fjortisar som sitter och chattar och så på internet ( skriva i forum är helt OK ) skärp er fjortisar, skaffa ett liv och lär er skriva. Ska du säga, när jag är på Tae-kwon-do kan du ibland prata särigt xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Versal = Stor bokstav. Man behöver inte skriva med "stora versaler" i början av varje mening utan man kan skriva jättesmå versaler om man nu vill det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Hur menar du nu ? Skall man ändra storleken på versalerna ? Såhär ? Eller såhär ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Hur menar du nu ? Skall man ändra storleken på versalerna ? Såhär ? Eller såhär ? Nej det är precis det jag inte menar. Påpekar bara att versaler är stora bokstäver, då två stycken har nämnt att man ska använda "stora versaler", vilket är fel. Man använder versaler eller stora bokstäver som det också heter;> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Aha, nu är jag med. För de som säger stora och små versaler kan jag säga att det heter VERSALER (som är stora bokstäver) och gemener (som är små) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Grejen är helt enkelt att en "Stor versal" och en "Liten" versal inte finns, det heter bara versal. Man säger "Börja en mening med stor bokstav", inte versal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.