TheUnnamed Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Kan man göra så att color balance bara påverkar ett lager och inte alla som är under? Tacksam för svar! Jag har photoshop cs2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
System Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Ehh, vad menar du nu? Om du her 2 lager med svart färg sen gör du ett till lager då kan du ha vilken färg som helst ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 7 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 (redigerat) Om man vill ha color balance på ett lager som ska vara högt uppe. Men vill INTE ha samma färger på lagerna under. (Utan att använda Hue/saturation det ska vara colorbalance.) Redigerat 7 December 2006 av Happyhenke Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nyllet Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 (redigerat) Sätt ihop det lagret du vill ha kvar färgerna på med ditt colour balance lager, ctrl+e, så kommer du inte påverka något annat lager Redigerat 7 December 2006 av Nyllet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 7 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Tack så mycket Nyllet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 eller så håller du in alt och trycker på lagret under(lagret under ska vara det du vill påverka.) då kan du fortfarande ändra färgen om du vill :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nyllet Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Tack så mycket Nyllet! Ingen orsak men Zimens sätt är bättre än mitt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 7 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 eller så håller du in alt och trycker på lagret under(lagret under ska vara det du vill påverka.) då kan du fortfarande ändra färgen om du vill :) Jag är ledsen fattade inte riktigt hur man gjorde kan du förklara stegvis eller något. Jag kanske är lite trög. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 jo. såhär. du gör ditt color balance lager. Nu måste det lagret du vill ha färgen på ligga precis under color balance. Sen håller du in alt och trycker mitt emellan color balance lagret och ditt andra lager. Då visas typ en liten pil och en liten svart plupp. Nu kan du fortfarande ändra färgen om du vill genom att dubbelklicka på den svart/vita symbolen på color balance lagret. hoppas du förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 9 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 (redigerat) Tack så mycket funkar PRIMA! Zimens you are the best! EDIT Redigerat 21 Januari 2007 av Status Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 Eller så kan du bara trycka Ctrl+B i första hand (innan du gjort ett Color Balance lager, markera lagret och tryck Ctrl+B). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 10 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 (redigerat) upfattade inte riktigt det där men smilies .... Verkar finnas många sätt att göra det här på men jag nöjer mig med 3 nu. så inga mer förslag tack. EDIT Redigerat 21 Januari 2007 av Status Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.