Wo3e Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 Hejsan.. Skulle bara fråga om hur man fixar Download Script för folk ska kunna ladda ner från min sida jag har jobbat med deta i 3 dagar men går inte fixa det.... har kollat runt i google och många andra sider men jag hittar inte de ja letar efter. Skulle vara väldigt tack sam om ni kunnde hjälpa mig =) Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 (redigerat) Du kan ju alltid bara göra en textlänk till filen man ska kunna ladda ner... det går att fixa med metataggar också men jag ser ingen anledning till varför det inte skulle gå lika bra att länka direkt. T.ex. <a href="trevlig_fil.zip">Klicka här för att ladda ner trevlig_fil.zip (455 kB)</a> Redigerat 8 December 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wo3e Skrivet 8 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 Oj da va d så lätt :P Tack för hjäpen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Eller kan man göra som download.com gör. På nerladdningssidan har de en iframe som laddar filen. Sedan kan man lägga till en timer som gör att nerladdningen kommer upp efter x antal sekunder. Detta script är dock förbättrat med style="display:none;". <script type="text/javascript"> document.write('<iframe src="FILLÄNKEN" style="display:none;"></iframe>'); </script> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Det går även att snygga till lite: <Table border="0"> <tr> <th>Namn:</th><th>Beskrivning:</th><th>Storlek:</th><th>Ladda ner:</th> </tr> <tr> <td>Filens namn.</td><td>Beskrivning..</td><td>storleken</td><td><A HREF="filensnamn">Ladda ner!</a></td></tr> <tr> <td>Filens namn.</td><td>Beskrivning..</td><td>storleken</td><td><A HREF="filensnamn">Ladda ner!</a></td></tr> <tr> <td>Filens namn.</td><td>Beskrivning..</td><td>storleken</td><td><A HREF="filensnamn">Ladda ner!</a></td></tr> </table> Sen med lite Css blir den super snyggt! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Vill man göra det med metataggar går det även med: <meta http-equiv="refresh" content="0; URL=filensnamn.zip"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.