Wesslan Skrivet 9 December 2006 Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 (redigerat) Hej alla!, å god jul för den delen oxo. Nu är det så att efter mycket om och men har jag sparat ihop 10.000kr till köpa ny dator för. Jag kommer använda datan till mycket krävande spel. Ser att dt finns hur mycket olika saker som helst att köpa, och tyvärr är jag inte alltför hajj på datorer. Så, dt jag vill ha hjälp med är hur ska den datan se ut och vart kan jag beställa den ifrån? Mvh /Per Det är jag ute efter är alltså en komplett burk, med ny skärm, tangentbord och mus. Datan ska hålla ett par år och har utökat min budget till c:a 16.000kr. Redigerat 10 December 2006 av admin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 (redigerat) Antar att du vill ha ett färdigt paket? Är det själva burken du skall ha eller skall du ha skärm/tgbd/mus med? Kolla in http://www.kopdator.se för lite tips... Här har du en burk annars: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10179 Uppfyller priset, men kanske inte kraven. Vet inte exakt vad du menar med mycket krävande spel. Ifall du vill köpa märkesdator så rekommenderar jag att du kollar på Dell framförallt och ev. på HP. Redigerat 10 December 2006 av admin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 tja jag skulle ta en AMD 2 core och ett X1950 XTX vilket ligger runt 2000 kr (kortet) då med ett moderkort som stöder PCI-E såklart, sen en G5 laser mus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 Annars kan du sälja din gammla dator och köpa den hära: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 Den har windows hastala vista :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 Grejen är den att du bör nog vänta lite om du vill ha en dator som skall hålla ett tag. Detta då du bör köpa en dator med ett DirectX 10 kort. Just nu finns det enbart GeForce 8800 vad jag vet. Men väntar du till januari/feb så bör det komma fler. Så alternativet är väl och vänta eller köpa en dator med ett sämre grafikkort och uppgradera sen. Köper du ett grafikkort nu så lär ju detta räcka ett bra tag, iaf tills priserna sjunker på DirectX korten skulle jag tro. Enda vettiga alternativet nu som jag ser det är: Komplett Gamer i30 Artikelnr: 311743 Lagerstatus: 1 st. på lager NEC DVD±brännare AD-5170 IDE Silver OEM Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2 Logitech OEM Optical Wheel Mouse, Svart Strömkabel PC m/jord 2m Nero 7 Essentials CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Royalty Works 8.5 Bundle Norman IC, 1 year license Virus Control, Stötsäker kartong SoftThinks Installations och recovery Steelpad 4D Gaming Musmatta Cooler Master Cavalier 3, Silver Chassi, TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT Support 3 år Komplett.se, USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver, Samsung 19" LCD Syncmaster 920N TCO-99 NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, Logitech Media Keyboard Elite Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket Manualer Microsoft Win XP Home SP2 Swe Royalty Microsoft Win XP Home MS Coa Label Microsoft Win XP Home MS XP Home SP2 Svensk Garanti 3 år - Skicka in 18011.53kr på komplett.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wesslan Skrivet 10 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 Grejen är den att du bör nog vänta lite om du vill ha en dator som skall hålla ett tag. Detta då du bör köpa en dator med ett DirectX 10 kort. Just nu finns det enbart GeForce 8800 vad jag vet. Men väntar du till januari/feb så bör det komma fler. Så alternativet är väl och vänta eller köpa en dator med ett sämre grafikkort och uppgradera sen. Köper du ett grafikkort nu så lär ju detta räcka ett bra tag, iaf tills priserna sjunker på DirectX korten skulle jag tro. Enda vettiga alternativet nu som jag ser det är: Komplett Gamer i30 Artikelnr: 311743 Lagerstatus: 1 st. på lager NEC DVD±brännare AD-5170 IDE Silver OEM Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2 Logitech OEM Optical Wheel Mouse, Svart Strömkabel PC m/jord 2m Nero 7 Essentials CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Royalty Works 8.5 Bundle Norman IC, 1 year license Virus Control, Stötsäker kartong SoftThinks Installations och recovery Steelpad 4D Gaming Musmatta Cooler Master Cavalier 3, Silver Chassi, TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT Support 3 år Komplett.se, USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver, Samsung 19" LCD Syncmaster 920N TCO-99 NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, Logitech Media Keyboard Elite Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket Manualer Microsoft Win XP Home SP2 Swe Royalty Microsoft Win XP Home MS Coa Label Microsoft Win XP Home MS XP Home SP2 Svensk Garanti 3 år - Skicka in 18011.53kr på komplett.se Men om jag nu köper den här datorn du så vänlig visat för mig hur länge skulle du gissa på att den skulle hålla utan uppgraderingar, och vad är dt första jag kommer behöva uppgradera? Samt dt där grafikkortet XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, är dt någe bra? mvh /W Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 Annars kan du sälja din gammla dator och köpa den hära: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 Den har windows hastala vista :P om den har hastala vista ska du f*n inte köpa :Phela operativsystemet e ju f*n en enda stor bugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 precis om den har windows vista ska du inte köpa, hela OSet är fullproppat med spyware som ser ALLT du gör, och så kan du inte köra brända skivor <_< och köp inte med 8800 GTS kortet vänta till ATI R660 kommer ut tex kommer benchmarksen se ut såhär ATI R660 Nvidia 8800 GTS Operations per second: 150 000 Operations per second: 78 000 mm så vänta till ATI kortet, plus att det komemr kosta MINDRE än Nvidias kort även om det är bättre, men det är för att Nvidia tar överpris för sina varor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.