purjo Skrivet 13 December 2006 Rapport Dela Skrivet 13 December 2006 Som rubriken säger så kan de det blir förbjudet att spela spel som innehåller "grymt våld på människor och människoliknande karaktärer" Läs mer på: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,953690,00.html Vad tycker du om detta? Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, men jag hade hatat det om de skulle ha införts i Sverige..Motivera gärna ditt svar ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 14 December 2006 Rapport Dela Skrivet 14 December 2006 (redigerat) Jag tycker att det där är fjantigt. Två av årets bästa spel, Gears of War och Dead Rising,har redan ratats i Tyskland.Jag tycker inte GoW är så väldigt våldsamt! Vad ska dom göra,förresten?Sätta en i fängelse för att man spelat?Kan just tänka mig vad polisen skulle säga när han arresterade mig.Nej,usch. <_< Redigerat 14 December 2006 av Kishuna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 14 December 2006 Rapport Dela Skrivet 14 December 2006 ähhh bara töntigt hela skitet att ens inte få sälja våldsamma spel, om det inte går ut över dom feta männen i kostym, varför då hålla på såhär, j*vla nazi land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sboy2 Skrivet 14 December 2006 Rapport Dela Skrivet 14 December 2006 fy f*n va fördomssagt de där va... Tyskland VAR ett nazist land (egentligen så föll folket får grupptrycket och blev nazister) men de e dom långt ifrån nu. Jag tycker att om man ska banna våldsamma spel kan man lika gärna banna matknivar och tändstickor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 14 December 2006 Rapport Dela Skrivet 14 December 2006 Men det är den där dumma diskussionen igen, att våldsamma spel gör barn våldsamma. Det har inte det minsta med spelen att göra, det beror helt på hur sjuka barnen redan var. Men det fattar inte de dumma beslutsfattarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 nej för dom dumma beslutsfattarna ser bara våldet och inget annat, dom har nog aldrig spelat spelet/spelen och kommer aldrig göra det heller, därför har dom ingen rätt ALLS att göra såhär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Helt sjukt. Förbjuda spel med grovt våld. Ja man kan ju inte säga så mycket annat än att det är tur att man inte bor i Tyskland och att det är helt sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Alltså jag blir iriterad på alla moralkärringar och moralgubbar <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst VilmerDaKing Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Men det är den där dumma diskussionen igen, att våldsamma spel gör barn våldsamma. Det har inte det minsta med spelen att göra, det beror helt på hur sjuka barnen redan var. Men det fattar inte de dumma beslutsfattarna. Håller med dig det är ju helt hjärndött! :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Det är föräldrarnas ansvar, att ta hand om deras barn, spelvanor. Om de får spela våldsamma spel, det är deras ansvar att sätta gränser, i fall om de tycker att det är nödvändigt. Vissa spel har onödigt stränga åldersgränser, men räcker det inte med dessa gränser då? Jag tycker personligen att det gör det, att förbjuda någonting som många uppskattar, och inte får några som helst skador av, det är så fel. Att dessutom förbjuda GTA och sådana spel helt och hållet, till och med för vuxna är ju ännu mer konstigt. För de skall kunna spela de spelen, till och med enligt åldersgränserna och alla rekommendationer. Min spontana reaktion till detta är, så onödigt och dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Lita aldrig på Aftonblaskan, ALDRIG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Jag tycker det är jättebra, gå ut och lek istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.