Hoppa till innehåll

Windows Hårddiskminne Är Väldigt Lågt


Autobahn
 Dela

Rekommendera inlägg

Det verkar som om din hårddisk bara ligger på 12 GB. :S

Köp en ny hårddisk, för 12 gb räcker inte länge. :/

 

 

du sa ju själv i början att alla nödvändiga program du har tar runt 10 Gig så det är väl inte ett dugg konstigt att du inte har någonting kvar sen, så jag tror inte det ligger någon dold mapp någonstans med massa skit, tyvärr

 

-.-

Redigerat av TAcklaren
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Start > Den här datorn > Högerklick > Egenskaper > Fliken Avancerat > Inställningar under Prestanda > Ändra

 

Du bör inte gå så mycket under den rekommenderade nivån, men lite går okej om du verkligen behöver utrymme.

 

Hur mycket kan man dra ner på tror du? Det står att 478 Mb är rekommenderat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning, prova dig fram lite... skulle väl gissa på att den inte exploderar sålänge du håller dig över 400, men prova dig fram. Minska med 50 först och prova i några dagar. Går det alltför kasst får du öka igen, annars fortsätter du minskandet (med betydligt mindre än 50 i taget dock) tills du känner att det precis är så att den gör det den ska utan alltför mycket strul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får upp en ruta där det står att jag har för lite utrymme på C för att kunna minska växlingsfilen. Ifall att jag skulle minska den skulle det helt enkelt ta åt mer plats på hårddisken.

 

Ska jag försöka radera lite saker från disken och pröva igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Start > Den här datorn > Högerklick > Egenskaper > Fliken Avancerat > Inställningar under Prestanda > Ändra

 

Du bör inte gå så mycket under den rekommenderade nivån, men lite går okej om du verkligen behöver utrymme.

 

Hmm... på den datorn jag är vid nu (mammas) låg det bara på 378 MB, och den funkar perfekt?

Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på hur mycket ram-minne du har. Paradoxalt nog så kräver mer ram större växlingsfil...

 

@Pocahontas

Skumt, men windows funkar inte riktigt som det ska om man har mindre än 10% ledigt utrymme har jag för mig så det är väl därför. Gissar att du inte kan defragmentera disken heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på hur mycket ram-minne du har. Paradoxalt nog så kräver mer ram större växlingsfil...

 

@Pocahontas

Skumt, men windows funkar inte riktigt som det ska om man har mindre än 10% ledigt utrymme har jag för mig så det är väl därför. Gissar att du inte kan defragmentera disken heller...

 

Jag höjde till 445 MB, och den har 1024 MB ram.

Ska jag höja mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...