Hoppa till innehåll

Om Man E 12 År O Gillar Pokémon E De Mobbat Då?


GoldenFlygon
 Dela

Rekommendera inlägg

Våga vara dig själv.

 

Som ni säkert har märkt så tycker många att visa intressen bara barn får ha. Har ni inte märkt det så kommer ni säkert att märka det när ni blir äldre. Men det är inte så. Man får gilla det man vill och det är inget man ska få taskiga kommentarer för. Alla är vi olika som person. Hur skulle världen se ut om alla gillade samma sak. Det skulle inte vara så roligt. Visst det kan vara konstigt om man är äldre och gillar Pokemon. Men vad är det egentligen för fel med det? Det är ju ingen som tar skada av det. Huvudsaken är väll att man trivs och ha roligt med det man gör? Det anser i alla fall jag att det är viktigt. Jag har hört många som säger att man bör skaffa sig ett liv när man säger att man gillar Pokemon. Men vad är egentligen det för kommentar? Om man nu vill säga något så borde man ju skriva liter mer varför man tycker så.

 

Jo för att om man skriver så här: (j*vla Nörd). Hur mycket mognare är det egentligen? Det är ju sånt man bara skriver när man inte har något bättre att komma med. Man ska vara stolt med sitt intresse och inte låta folk styra vad man ska gilla och inte gilla. Jag vet att det är svårt. Men man är inte så tuff när man är på andra som har andra intressen som de ser som bara barn kan hålla på med. Bara för att de inte tycker det är normalt. Det finns inget som är normalt. Utan det är bara något som har kommit här i Sverige främst att alla ska vara på ett visst sätt för att passa in. Är man annorlunda så blir man utstött. Det är inte bra att det är så. Men tyvärr så är det så att de tycker att visa intressen kan bara barn ha. Som att vara intresserad av Pokemon. Det tycker en del att man inte ska vara om man är äldre än 12 år. Vilket jag tycker är helt fel. Man kan gilla Pokemon även fast man är mycket äldre än 12 år. Man går ju efter vad man tycker är roligt att hålla på med. Vissa tycker det är roligt att titta på Astrid Lindgren filmerna och vissa gillar att se på andra saker som de såg på när man var mindre. Vad är det för fel med det egentligen? Det är inget fel med att göra det.

 

Slutligen vill jag säga: Våga vara den du är. Du är bra som du är även fast du har ett intresse som vissa tycker är väldigt barnsligt. Du ska inte bry dig om vad andra tycker. Våga vara dig själv. Det är det du mår bäst över att vara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 204
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Allt det där är bara ursäkter, gör nånting åt det. Du pratar som om du tycker synd om dig själv, för det första var mer social och för det andra försök skaffa ett bra rykte. Alla har sina brister, om du knäcker ngn i klassen kommer alla vända sig mot den personen. Istället för att ge upp gå och gör ngt åt problemet. Bara för att du gillar pkmn behöver du inte gå och visa det allmänt, det är inte modigt utan det är dumt. Som sagt, lös problemen på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, absolut inte...

Bra skrivet Pikachu! Håller fullständigt med dig.

MolleMan: Om du står upp för det du gillar kommer de så småningom att respektera dig. Jag lovar dig att du inte kommar att bli retad om du VERKLIGEN står upp och kämpar. Alla har olika smak och ingen ska vara mobbad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...