Gäst Skellington Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 hloo. Jag har ennu inte haft nöjet att provspela Twilight Princess till Wii, så jag har en fråga angående kontroll-schemat. Man slåss väl med Links svärd genom att vifta med Wii fjärren? Om vi säger att man slår från höger till vänster, slår då Link också från höger till vänster? (om ni fattar hur jag menar) Eller slår han alltid samma slag i spelet oavsett hur man rör Wii fjärren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 hloo. Jag har ennu inte haft nöjet att provspela Twilight Princess till Wii, så jag har en fråga angående kontroll-schemat. Man slåss väl med Links svärd genom att vifta med Wii fjärren? Om vi säger att man slår från höger till vänster, slår då Link också från höger till vänster? (om ni fattar hur jag menar) Eller slår han alltid samma slag i spelet oavsett hur man rör Wii fjärren? "alltid samma slag i spelet oavsett hur man rör Wii fjärren" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 ahh. tack så mycket! :) tror att det blir till GC då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pandora Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Du kan slå uppåt neråt sidan väster höger m.m Om du har skills blir det annolunda annars e det bara att slå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Du kan slå uppåt neråt sidan väster höger m.m Om du har skills blir det annolunda annars e det bara att slå! så man kan få Link att slå olika slag beroende på hur man viftar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omega_93 Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Alltså vad jag har hört så har link tre förbestämda hugg med standardvapnet eller vad man säger. Alltså det finns en ner - upp en höger-vänster och en vänster-höger. Det är vad jag har hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 För det första: Det är inte särskilt svårt att slåss i TP; det är typ bara att vifta. För det andra: Link har ett par olika slag. Utan "Z-targeting" spelar det ingen roll hur man viftar wiimoten, han gör de slag som passar bäst för stunden. Med "Z-targeting" har han typ 3-4 olika slag som beror på hur du viftar wiimoten. Han kan stabba, slå uppåt och neråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 tack ouaga, det förklarar det jag undrade (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 28 December 2006 Rapport Dela Skrivet 28 December 2006 men när man ska gå i spelet gör man det på kontrollen eller med wiimoten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 28 December 2006 Rapport Dela Skrivet 28 December 2006 Man använder spaken på nunchuken för att gå, sen tror jag att man använder z-targeting med triggern på nunchukens undersida. Slåss, interagerar och använder föremål gör man med Wiimoten och knapparna på den. Men jag har också undrat lite hur precis Wiimoten är när man ska utdela svärdskombinationer och liknande. Med Gamecubekontrollen är det ju bara att trycka på rätt knappar, medans man med Wiimoten måste vifta runt i luften. Då kan det ju vara svårt att få till de slag man vill utföra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omega_93 Skrivet 29 December 2006 Rapport Dela Skrivet 29 December 2006 På wii sports BEHÖVER man inte vifta överdrivet mycket men man viftar ju ändå inte 3 cm bara för man kan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 30 December 2006 Rapport Dela Skrivet 30 December 2006 Sant. På Wii sports Det har nästan inget att göra hur långt man vifter. Ganska lite hur snabbt man viftar också. Det som spelar mest roll är NÄR man viftar. Zelda är ganska liknande, fast där lägger man också till åt vilket håll man viftar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.