Hoppa till innehåll

Zelda: Tp


Gäst Skellington
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Skellington

hloo.

 

Jag har ennu inte haft nöjet att provspela Twilight Princess till Wii, så jag har en fråga angående kontroll-schemat.

Man slåss väl med Links svärd genom att vifta med Wii fjärren? Om vi säger att man slår från höger till vänster, slår då Link också från höger till vänster? (om ni fattar hur jag menar) Eller slår han alltid samma slag i spelet oavsett hur man rör Wii fjärren?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

hloo.

 

Jag har ennu inte haft nöjet att provspela Twilight Princess till Wii, så jag har en fråga angående kontroll-schemat.

Man slåss väl med Links svärd genom att vifta med Wii fjärren? Om vi säger att man slår från höger till vänster, slår då Link också från höger till vänster? (om ni fattar hur jag menar) Eller slår han alltid samma slag i spelet oavsett hur man rör Wii fjärren?

 

"alltid samma slag i spelet oavsett hur man rör Wii fjärren"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Skellington

Du kan slå uppåt neråt sidan väster höger m.m

 

Om du har skills blir det annolunda annars e det bara att slå!

 

så man kan få Link att slå olika slag beroende på hur man viftar?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första: Det är inte särskilt svårt att slåss i TP; det är typ bara att vifta.

För det andra: Link har ett par olika slag. Utan "Z-targeting" spelar det ingen roll hur man viftar wiimoten, han gör de slag som passar bäst för stunden. Med "Z-targeting" har han typ 3-4 olika slag som beror på hur du viftar wiimoten. Han kan stabba, slå uppåt och neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man använder spaken på nunchuken för att gå, sen tror jag att man använder z-targeting med triggern på nunchukens undersida.

Slåss, interagerar och använder föremål gör man med Wiimoten och knapparna på den.

 

Men jag har också undrat lite hur precis Wiimoten är när man ska utdela svärdskombinationer och liknande. Med Gamecubekontrollen är det ju bara att trycka på rätt knappar, medans man med Wiimoten måste vifta runt i luften. Då kan det ju vara svårt att få till de slag man vill utföra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...