Hoppa till innehåll

Cs 1.6 Server


Gäst aso090
 Dela

Rekommendera inlägg

Den kommer ha auto high ping kicker

 

här är lite info om den

 

 

Namn:[V.H.C] Superhero 40 lvl 10 free Swe

 

Mods:Superhero mod,amxmod x

 

ip:192.168.1.2:27016

 

map:de_dust 2 only

 

kod:ingen kod

 

Servern är på nu

Redigerat av aso090
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan är hur mkt har du uppåt^?

 

jag ställer lite samma fråga som Justusett fråga:

Hur mycket har du upp på din lina? du bör ju minst ha 10 upp tycker jag för att den ska funka bra annars finns det tendens till att den laggar och att pingen blir hög och andra olika buggar kan bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Hej jag tänkte starta en server till fuska.se servern kommer att startas  på fredag

 

den kunde inte startas nu eftersom att vi har beställt en dator som kommer i denna vecka och servern behöver fixas och bli lite skön att spela på och alla mods ska komma igång och sånt så jag tar det på fredag

 

här är lite info om den

 

 

Namn[Fuska.se]Superhero 40 lvl 20 free Swe

 

Mods:Superhero mod,amxmod x

 

ip:kommer när jag har fått nya dator

 

map:de_dust2,Fy_pool_day,de_dust mera mappar kommer

 

kod:Fuska112

 

mera info kommer nmär jag fått datorn säg till om ni vill vara med

 

Fyll i ditt formulär här:

 

http://www.fuska.se/ovrigt/contact.php

 

Fuska.se söker konstant efter personer som vill sätta upp egna spelservrar. Ifall du har möjlighet att bidra med en server med något av följande spel:

 

halflife, halflife2, halflifeold, ut, ut2003, ut2004, callofduty, callofduty2, ravenshield, vietcong, vietcong2, quakew, quake2, quake3, quake4, doom3, aarmy, farcry, bf1942, bfvietnam, wolfenstein, halo, mohq3, mohgs, swat4, painkiller, jediknight2, startrekef, sof2, cnc

 

så är vi tacksamma om du kontaktar oss. Vårt ända krav är att servern är på minst 12 timmar per dag med några få undantag.

 

Det har admin skrivit.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog inte bara att starta datorn sådär. Har du ens tänkt på att läsa igenom på server-sidor (t.ex brutalcs) hur du ska gå till väga?

För det första bör du ha en bra dator med mycket ram-minne och en bra processor.

Eftersom servern är en superhero-server så krävs det lite extra. Så tyvärr är det inte bara att dra igång gamla datorn som står i garderoben.

Det andra, och viktigaste är att du har bra uppkoppling, speciellt utåt. Jag kan nästan säga att det krävs 100 utåt i dagsläget. Folk spelar inte på servrar som pingar över 40.

Så tänk dig för lite. Har själv 100/100 (router som begränsar i dagsläget). Jag skulle kunna dra igång något, men har dessvärre ingen dator.

Livet är hård :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aso090

allså jag har skaffat mig en ny dator med ny modell jag har amd athlon +3500

och jag har 1 GB ramminne och jag kommer inte ihåg vilken grafik jag har men den grafiken kostade runt 1000 och jag kommer ha 1000 fps på servern

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

allså jag har skaffat mig en ny dator med ny modell jag har amd athlon +3500

och jag har 1 GB ramminne och jag kommer inte ihåg vilken grafik jag har men den grafiken kostade runt 1000 och jag kommer ha 1000 fps på servern

 

För det första så ska du hälst inte ha servern på samma dator som du spelar på

sen 1gb vet jag nt direkt ifall det räcker tror du kräver minst 1,8 för ha minst 12 spelare med ca: 30 - 40 ping men det är en del beroende på bredbandet jag har 0,5 och det laggar som F-word någon som håller med om det jag skrev??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...