Arcanum Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Har funderat lite på en sak, går det att installera Mac på en PC-dator? Jag har en dator som jag vill använda för att spela in musik, mixa och redigera. Allt sånt arbete är mycket lättare i en Mac så jag undrar ifall man kan köpa/låna en skiva och installera det istället för Windows? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Potatisbil Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 (redigerat) Ok...Dags att förklara: Pc är en typ av dator, Mac är också en typ av dator. Inget "program" som windows. :) Med andra ord: PC och MAC är två olika datortyper. //potatisbil Redigerat 26 December 2006 av Potatisbil Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcanum Skrivet 26 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Aha.. då menar jag OS (eller vad det heter) alltså själva operativsystemet.. Kan man installera det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Nope. Däremot går Windows att installera på en mac... om du har en mac med Intel-processor kan du köra windows på den, men inte tvärtom tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 man borde kunna installera Mac på PC eftersom om man har en Windows 2000 så kan man stoppa i en skiva, starta, & installera windows XP så det borde gå att installera mac om man har den på skiva... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Nu är det så att det inte är riktigt så det funkar, om vi ska börja någonstans så kan vi väl börja med att en PC inte nödvändigtvis skulle kunna läsa cdskivan. Om den skulle den det, skulle den hursomhelst inte kunna öppna installationsfilen/filerna. Skulle den ändå kunna göra det skulle inte datorn kunna köra koden i installationsprogrammet. Skulle den kunna göra det ändå skulle den inte kunna förstå filsystemet. Detta är inte ens en halv procent av skälen till varför det inte skulle gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 (redigerat) Så det är som om man försöker uppgradera ett spel med en patch som tillhör ett annat spel? :visslar: Eller som att köpa en CD-läsare till mobilen & försöka installera XP :P Redigerat 27 December 2006 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Typ så ja :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.