Shaitan Skrivet 31 December 2006 Rapport Dela Skrivet 31 December 2006 Varför skulle det vara så svårt att göra en bot? Den svarar bara ett av tio alternativ på vissa frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 IRC-botar är ju lätta att fixa, skulle tro att en msnbot fungerar på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 IRC-botar är ju lätta att fixa, skulle tro att en msnbot fungerar på samma sätt. Okej men hur gör man det då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 IRC-botar är ju lätta att fixa, skulle tro att en msnbot fungerar på samma sätt. Först och främst kanske du ska lära dig grunderna i något av de större språken, t.ex C++ eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 IRC-botar är ju lätta att fixa, skulle tro att en msnbot fungerar på samma sätt. Botar på mIRC fixar man väl inte via C++? Det görs väl via .INI-filer osv. Det låg uppe en mIRCbotguide på colaa förut, men den är borta i samband med den nya hemsidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 Har testat Spleak väldigt mysko :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 IRC-botar är ju lätta att fixa, skulle tro att en msnbot fungerar på samma sätt. Okej synd vore kul att ha en som pratae bra svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 IRC-botar är ju lätta att fixa, skulle tro att en msnbot fungerar på samma sätt. Du kan använda ett antal olika språk i IRC-script, men det som är lättast är det inbyggda :P det är inte .ini filer, men det fungerar lite grann på samma sätt. Men jag har inte rört ett script på något år så jag ska inte säga för mkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2007 Jag e usel på det mesta men jag skulle väl ha gjort ett script för att markera text med musen och simulera ett knapptryck på Ctrl+C och sedan använda clipboard_get_text() för att få reda på vad användaren skrivit. Finns antagligen ett mkt bättre sätt att göra det på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2007 Jag skulle också säga att du kan börja med något lite enklare som Game Maker, RPG Maker, Phogram etc, etc så att du kommer in i programmeringen om du inte redan kan det..... Jag funderade ett tag när jag höll på med "Kids Programming Language" hur man kunde göra något liknande som DOS. Men det blev inte av. Börja enkelt........ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2007 Smarterchild är störd. :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hades_932 Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2007 Sen finns ju Igod också! Chatta med gud! Botar är ju jämt mycket roligare om dom är någon speciell som t.e.x gud! http://www.titane.ca/concordia/dfar251/igod/main.html ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.