Zantera Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 Under min tid här har jag lagt märke till en sak i detta forumet. Många trådar skapas då man vill ha tips på album, låtar etc. Hur mycket jag än älskar 1000 trådar som skulle kunna vara 1 så bryter jag mönstret. Ta inte illa upp med att jag kopierar film tips forumet eller så. Bara en ren CD Tips tråd. Och jag börjar. Artist: Metallica Album: Master Of Puppets År: 1986 Genre: Thrash Metal Betyg: 10/10 Ett av de absolut bästa albumen i Hårdrocken's historia. Innehåller 8 låtar, alla klassiker. Battery öppnar skivan, med ett aukustiskt intro som sen övergår till en snabb riffig låt med skön refräng. Master Of Puppets är en av Metallica's bästa låtar igenom åren och har både en skön refräng, ett högt tempo och en av tidernas bästa gitarr-solon. The Thing That Should Not Be är en lugnare låt, inte riktigt ballad men helt klart en klassiker. Welcome Home (Sanitarium) mär enligt mig bäst på hela Cd:n, och är en ballad med sköna gitarr-riff och en stark refräng. Disposable Heroes är en riktigt tung låt, med hårt tempo och gitarr spel. Men refrängen är stark. Leper Messiah är ännu en klassiker, hård med ett bra gitarrsolo och bra refräng. Sedan kommer Orion, enda instrumentala låten på cd:N, men än av de bästa instrumentala låtar som gjorts igenom tiderna. Ren njutning av gitarrerna. Och sist men inte minst, Damage Inc, som både är bra och hård. Ett riktigt bra album, borde vara självklart i alla rockfantasters samlingar. PS! Hoppas verkligen tråden blir klistrad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.