kadamar Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Skrivet 5 Januari 2007 Kan nån skicka hur en hunter borde ha sina talent points(tree)
Larath Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Skrivet 5 Januari 2007 (redigerat) vad ska du vara för hunter? beastmaster? (pet) survival? (melee) Marksmanship?(ranged) Redigerat 5 Januari 2007 av Larath
Snake Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Skrivet 5 Januari 2007 (redigerat) Om du håller på/ska levla så föreslår jag Beastmastery. Och nej, survival har nästan inget med melee att göra, den enda renodlade melee talenten i Survival är den som gör så att raptor strike och mongoose bite får +20% critchans... Jag gillar Survival personligen, det ger dig massa knep som Counterattack, som låter dig rota fast en fiende i 5 sekunder varje gång du parrerar en attack (och så ger en talent +5% parry chans), Wyvern Sting, ett skott som söver din target en stund, och när han vaknar har han en gift-effekt som skadar över tid, och så får man Deterrence, som är hunters version av Evasion, den ger dig 25% chans att dodga och 25% att parrera under några sekunder, vilket är till stor nytta för att komma bort från en melee-are som bankar på dig eller för att procca Counterattack, och så gör Entrapment så att alla Traps får en chans att roota fast någon i 5 sec. Och så får man inte glömma Thrill of the Hunt som ger dig 40% av mana kostnaden tillbaks när du gör en shot, och här finns en sak många inte tänker på... När man gör Multishot så kommer det som bekant tre skott, och faktum är att man får tillbaks 40% av mana kostnaden för varje skott vilket betyder att man tjänar mana av Multishot. :P Det var mitt om Survival... :-) Redigerat 5 Januari 2007 av Snake
Xynthiar Skrivet 5 Januari 2007 Rapport Skrivet 5 Januari 2007 larath: en hunter som speccar till melee?? lol?? nåja, ska du levla: Beastmastery
Crys Skrivet 6 Januari 2007 Rapport Skrivet 6 Januari 2007 Om du håller på/ska levla så föreslår jag Beastmastery. Och nej, survival har nästan inget med melee att göra, den enda renodlade melee talenten i Survival är den som gör så att raptor strike och mongoose bite får +20% critchans... Jag gillar Survival personligen, det ger dig massa knep som Counterattack, som låter dig rota fast en fiende i 5 sekunder varje gång du parrerar en attack (och så ger en talent +5% parry chans), Wyvern Sting, ett skott som söver din target en stund, och när han vaknar har han en gift-effekt som skadar över tid, och så får man Deterrence, som är hunters version av Evasion, den ger dig 25% chans att dodga och 25% att parrera under några sekunder, vilket är till stor nytta för att komma bort från en melee-are som bankar på dig eller för att procca Counterattack, och så gör Entrapment så att alla Traps får en chans att roota fast någon i 5 sec. Och så får man inte glömma Thrill of the Hunt som ger dig 40% av mana kostnaden tillbaks när du gör en shot, och här finns en sak många inte tänker på... När man gör Multishot så kommer det som bekant tre skott, och faktum är att man får tillbaks 40% av mana kostnaden för varje skott vilket betyder att man tjänar mana av Multishot. :P Det var mitt om Survival... :-) Man ska ju levla med Markmanship då tar man ju mkt mkt mer. Men i TBC äger det att ha beastmastary i pvp smaka på 50% dmg från djuret och 30 % mer dmg från spelaren :)
Snake Skrivet 6 Januari 2007 Rapport Skrivet 6 Januari 2007 10% mer från spelaren... och det är inte i TBC, dom ändringarna i talent trädet finns redan i spelet. :) Och jo, Beast Mastery är vad jag vet överlägset allt annat för att lvla, ens pet kan tanka 3 mobs själv medans man själv dödar en fjärde. oO
Crys Skrivet 6 Januari 2007 Rapport Skrivet 6 Januari 2007 Man borde iallafall specca Aimedshot i MarkManShip trädet :P
Snake Skrivet 6 Januari 2007 Rapport Skrivet 6 Januari 2007 Mm, aimed är kung. Bra om man lägger på Scatter Shot också, ett av de få sätten man har att komma ur melee combat.
kadamar Skrivet 6 Januari 2007 Författare Rapport Skrivet 6 Januari 2007 Okej tack m8s Men alltså på vilka ställen ska jag fylla i då??
Rekommendera inlägg