Hoppa till innehåll

Super Smash Bros. Melee

Gäst daniel3951

Rekommendera inlägg

Jag har 2 dumma frågor: vad är Action Replay? Vad är Gameshark? och svara inte på detta om ni tänker ge mig en massa brabbel att jag är dum och så tack i förskott för dom som förklarar.

Redigerat av Enok90
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har 2 dumma frågor: vad är Action Replay? Vad är Gameshark? och svara inte på detta om ni tänker ge mig en massa brabbel att jag är dum och så tack i förskott för dom som förklarar.

Dom är typ fuskmaskiner som typ ändrar om lite data i gamecubet(eller GC-cd:n) man slår oftast in koder för att få olika saker att hända, vissa säger att det är lite riskabelt men det händer nog inte så mycket kanske är 1 på 10.000 att det händer nått, finns säkert sidor som du kan beställa det från om du är intresserad. Googla bara! Och vadå dum? Hur kan man få reda på nått om alla vägrar svara? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skinnpytte, vad snackar du om? Det finns många hemsidor med Action Replay koder, massa personer skapar nya koder hela tiden. Det är fortfarande personer som skapar nya koder till Twilight Princess som exempel. Finns säkert fortfarande några som försöker göra nya koder till Ocarina of Time, Majoras Mask, Super Mario Sunshine och andra jättegamla spel. Kollade på gamefaqs.com, hittade inga koder alls? Den officiella Action Replay sidan är skaparens: Codejunkies.com. Däremot är det en av de dåligaste sidorna eftersom det står koder som oftast redan finns från början. En av de bästa sidorna är www.arcentral.net som har ett forum där nästan alla skapar nya koder och lägger ut. Chansen att nånting händer med Gamecubet/minneskortet är faktiskt ännu mindre än 1 på 10.000, skulle säga 1 på 100.000. Haft Action Replay i snart 2 år, och inget har hänt pga AR. Den nyare versionen av Action Replay har inte bara koder utan dessutom Freeloader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • Skapa ny...