Hoppa till innehåll

A.bat Och Google


Gäst Bf2-nörden-Niclas
 Dela

Rekommendera inlägg

du kan ju testa att köra en full system scan med avg antispyware http://www.ewido.net/en/download/. Uppdatera de först ifall de inte gör de av sig självt. Förr hette de Ewido anti malware och de har kvar en hel del virus och trojaner i sina virusdefiniationer tror jag, brukar rensa upp trojaner som nod32 ibland missar med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej ska testa er tips. Men autorun är det inte. Har kollat det.

 

Jag hitade en fil vid namnet Heroin2.exe i autostart, hade det aldrig innan jag installerade om winows. Någon som vet vad det är för något?

 

Ger ingen träff varken på processlibrary eller google så det är frågan vad det kan vara... kända virus borde ha gett en hel del träffar och likadant kända program och systemfiler.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej ska testa er tips. Men autorun är det inte. Har kollat det.

 

Jag hitade en fil vid namnet Heroin2.exe i autostart, hade det aldrig innan jag installerade om winows. Någon som vet vad det är för något?

 

Gav inga träffar för mig heller. Men om du scannar datorn och om virus skyddet hittar viruset tar inte det bort det då :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Nix. Sökte innan jag skapade detta ämne och hittade inget heller. Ska ringa min äldre brorsa senare ikväll och fråga. Han är expert på datorer så han han vet nog.

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

testa att gå in i felsäkert läge och kör fullsystemscan med ditt antivirus, avg antispyware, lavasoft ad-aware och spybot. Om något program hittar viruset så ta bort filen manuelt om programet inte klarar det. AVG antispyware är dock rätt bra på att ta bort virus den hittar, iallafall för mig. Kan du inte få bort en virusfil så kan du ju testa med programet unlocker. Är det en systemfil som har virus eller något kan det vara farligt att ta bort, men då kan du testa "sfc", aldrig behövt använda själv men finns info på http://www.microsoft.com/resources/documen...r.mspx?mfr=true och du måste ha en xp skiva, samma som när du installera tror jag.

 

Alla program utöver ditt egna antivirus är gratis! AVG antispyware har aktivt skydd för datorn första 30 dagarna, men att scanna och uppdatera är gratis hela tiden.

Redigerat av Pijak
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Det var det det hette ja... tack! :)

 

En .bat fil kan ju var lite vad som helst, ett ofarligt kommando eller ett virus (oftast ett något enklare sådant men de kan göra nog så mycket skada ändå).

 

Kom ihåg att batfiler också kan radera hela eran dator. De kan vara farliga ibland.

Öppna med varsamhet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...