Hoppa till innehåll

Kolla In Hårddisken Och Hjälp Till ..


Gäst trunks_
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag skulle aldrig köpa den, varför:

Den är extern.

Den kostar mer än en intern.

Det går segare att ladda saker från en extern.

Den är gjord av Packard Bell, ett bra, men mycket dyrt företag.

Den är bara på 160 Gb.

 

Så köp ingen extern hårddisk, ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig köpa den, varför:

Den är extern.

Den kostar mer än en intern.

Det går segare att ladda saker från en extern.

Den är gjord av Packard Bell, ett bra, men mycket dyrt företag.

Den är bara på 160 Gb.

 

Så köp ingen extern hårddisk, ffs!

 

Förstår bara varför han inte skulle han en extern hårddisk... Har själv en WD extern och den funkar hur bra som helst inga större skillnader på min externa WD som min interna bara det att den jobbar något söligare men inte mkt.

Kan väl tänka mig att du vill ha råd om du ska köpa den och jag undrar då vad ska du ha den till? Jag själv tycker att de är bra till att färvara saker på dom och om du kanske har flera datorer hemma som du måste föra över filer mellan då kan det vara bra att ha en extern, men om du ska ha den att installera saker på så tycker jag att du ska köpa en intern

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

Jag skulle aldrig köpa den, varför:

Den är extern.

Den kostar mer än en intern.

Det går segare att ladda saker från en extern.

Den är gjord av Packard Bell, ett bra, men mycket dyrt företag.

Den är bara på 160 Gb.

 

Så köp ingen extern hårddisk, ffs!

 

 

sorry för alla dubberlmedelanden men vill ah den för att

 

1: Har 3 datorer

2: När jag formaterar om datorn har jag mina DRAGONBALL coh ANIME avsnitt på den (INGA PROGRAM OSV).

3: Vill ha en bärbar ochg jag undrar om den hårddisken jag länka onoff inte elgiganten är bärbar och kopplas med USB 2.0

Redigerat av trunks_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intern hårddisk = Sitter fast inuti datorn, dvs inte flyttbar. Visst går det, men krävs att öppna upp datorn och koppla ur den.

 

Extern hårddisk = Flyttbar. Kopplas in med USB-kabel (eller trycks in i särskilt fack på vissa datorer). Lätt att flytta runt, det är just det den är till för.

 

Men är det värt att lägga ner så mycket pengar på en extern då, om du endast ska ha dragonball-avsnitt? Det finns externa hårddiskar med mindre utrymme, och till en bättre peng. Tycker även du bör köpa från ett annat märke. En intern hårddisk bör du köpa om du vill ha mer utrymme till datorn. Men en variant är att köpa en intern (billigare än extern) till din nuvarande dator. Lägg sedan över alla filer på den, och koppla in hårddisken på den andra datorn (eller sätt i den när du installerat om operativsystemet/formaterat).

 

Tror inte du är i största behov av en extern hårddisk. Finns som sagt billigare varianter, vilket jag skulle tipsa om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

Intern hårddisk = Sitter fast inuti datorn, dvs inte flyttbar. Visst går det, men krävs att öppna upp datorn och koppla ur den.

 

Extern hårddisk = Flyttbar. Kopplas in med USB-kabel (eller trycks in i särskilt fack på vissa datorer). Lätt att flytta runt, det är just det den är till för.

 

Men är det värt att lägga ner så mycket pengar på en extern då, om du endast ska ha dragonball-avsnitt? Det finns externa hårddiskar med mindre utrymme, och till en bättre peng. Tycker även du bör köpa från ett annat  märke. En intern hårddisk bör du köpa om du vill ha mer utrymme till datorn. Men en variant är att köpa en intern (billigare än extern) till din nuvarande dator. Lägg sedan över alla filer på den, och koppla in hårddisken på den andra datorn (eller sätt i den när du installerat om operativsystemet/formaterat).

 

Tror inte du är i största behov av en extern hårddisk. Finns som sagt billigare varianter, vilket jag skulle tipsa om.

 

asså chillaa :o mina DB avsnittt tar faktiskt 30Gb mina DBZ avsnitt tar fatist 21.9GB och mina GT avsnitt tar 11.6GB .. sen ska jag mkt saker på den har redan en vanlig och en intern hårddisk på 30GB och 40GB

 

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ thx

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp inte en Packard bell bara, det är märkeslöst trams som de har satt sitt eget märke på. Har en scanner från Packard Bell som egentligen är gjord av ett helt annat företag och som säljs under både det namnet och under Packard Bell.

 

Köp en Western Digital istället, de gör seriösa hårddiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

Köp inte en Packard bell bara, det är märkeslöst trams som de har satt sitt eget märke på. Har en scanner från Packard Bell som egentligen är gjord av ett helt annat företag och som säljs under både det namnet och under Packard Bell.

 

Köp en Western Digital istället, de gör seriösa hårddiskar.

 

asså ingen fattar ngt här. .. märket e mej piss värdelöst .. ända jag vill e ha en vanlig bärbar hårddisk som ansluts lätt via USB och utan installetion.

 

Så tack så länge fast de tog en vecka tills jag fick de rätta svaret alal börja snacka om märken inte vad jag hade tänkt mej. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så  tack så länge fast de tog en vecka tills jag fick de rätta svaret alal börja snacka om märken inte vad jag hade tänkt mej. :o

 

Det blir lätt så om man inte skriver vad det är man vill ha reda på/hjälp med... <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...