Ferrie Skrivet 20 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2004 Jag tänkte spela nätverk här hemma, är det nåt som man måste tänka på innan man köper? Kan man ha det till vilken dator som helst typ, o till olika nätverk eller? Hjälp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 20 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2004 Man ska väl helst ha bredband för då kan man vara inne hela tiden! Men jag vet inte så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nikee Skrivet 24 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2004 man behöver inte ha bred band man är inte på internet när man spelar på netverket ska inte ha för trög dataa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 24 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2004 han menar inte att han vill spela online, han menar LAN. bara datorn har nätverkskort, så kan man skaffa en hub eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ferrie Skrivet 29 Februari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2004 Måste man ha en hub eller? Är det inte bara att koppla ihop nätverksgrejerna med varandra eller? Fattar ingenting.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 29 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2004 du behöver ett nätverkskort i båda datorerna, sen kan du koppla ihop dom med antingen en korsad eller tvinnad nätverkskabel, är det bara två datorer behöver man bara en korsad kabel, men om man är fler behöver man tvinnad kabel en per dator och en hub/swich, man kan oxå köpa kablar som funkar till både direkt och hub/swich Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ferrie Skrivet 29 Februari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2004 Men om vi har nätverkskort till datorerna, går det inte bara att koppla med vanliga internet sladdar eller nåt sånt? Eller är det nån särskild sladd man behöver? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 1 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2004 måste ha speciell sladd, finns i dom flesta elektronik affärer, du kan ju fråga där dom kanske kan förklara bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zorro Skrivet 1 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2004 kan inte sånt där tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ferrie Skrivet 1 Mars 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2004 Mäh om jag har en sådan sladd o kopplat in det, hur ska inställningarna vara? Hur får man fram sin IP t.ex.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 2 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2004 http://www.lawrencegoetz.com/programs/ipinfo/ Där får du veta din IP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 2 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2004 Mäh om jag har en sådan sladd o kopplat in det, hur ska inställningarna vara? Hur får man fram sin IP t.ex.?ipn kommer automatiskt. intällningarna vet jag inte, du kanske inte behöver ändra nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.