Gäst Alexius Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 Hej! Jag undrar hur man gör så att en avatar tar 12kb eller mindre? Citera
mashemoto Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 i photoshop när du ska spara trycker du: arkiv-->spara för webben--> och sedan är det bara att ta JPG format och dra den lilla quality-pilen åt höger och vänster Citera
TheUnnamed Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 eller CTRL+SHIFT+ALT+S . Jag skulle rekomendera att spara i gif. och inte jpeg. Det blir bättre kvalité med gif. (tycker jag). Citera
mashemoto Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 jo men det är lättare att ändra fil-storleken med jpeg tycker jag Citera
Gäst Zenso Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 Tack så mycket behövde också svar på denna fråga =) Citera
TheUnnamed Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 Mashemoto varför skulle det vara lättare att ändra filstorleken i jpeg? Citera
Vixxec Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 Asåå jpg har mkt bättre upplösning. fast när man jobbar me gif är d otroligt mkt enklare att dra ner filstorleken och så kan man göra animationer. Citera
Shaitan Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 GIF kan max ha 256 färger och lämpar sig därför till små bilder. JPEG lämpar sig bättre till större foton. Drar man ned kvalitén för mycket på JPEG blir det för flummigt. Ska du ha en avatar här tycker jag att du ska använda GIF. Det blir skarpt och tar aldrig stor plats. Kan också nämna PNG, bildformat med exakta färger. Den är även komprimerad så att den kan ta liten plats. Citera
TheUnnamed Skrivet 27 Januari 2007 Rapport Skrivet 27 Januari 2007 På vissa banner tävlingar använder jag PNG. Det tar dock mkt mer plats än GIF (ungefär dubbla) Fast det blir bättre kvalité. Om man sparar avatarer (alltså under 12 kb) i JPEG så blir dom oftast MYCKET sämre än om man sparar dom i GIF. Citera
mashemoto Skrivet 28 Januari 2007 Rapport Skrivet 28 Januari 2007 oki då hade ja fel då men tack för nu vet jag ju det :D Citera
Gäst Alexius Skrivet 28 Januari 2007 Rapport Skrivet 28 Januari 2007 Hej och tack nu har jag en snygg ava :cool: Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.