Hoppa till innehåll

The Legend Of Zelda (wii) Nytt Spel


Rekommendera inlägg

Det är mycket snack om kommande Zelda spel så jag startar denna tråd angående en artikel jag läst. Artikeln är på Engelska och är från Wikipedia.

 

The Legend of Zelda (Wii) (TBA)

 

This is the tentative name for the upcoming entry in the series, developed exclusively for the Wii. In an interview at E³ 2005, The Legend of Zelda: Twilight Princess director Eiji Aonuma stated that he was assigned by Nintendo president Satoru Iwata to create a Zelda game for the upcoming platform. It was later reported in the "Loose Talk" gossip column in the December 2006 issue of Game Informer that the next installment after Twilight Princess had been in deep development for approximately a year

 

Snabb översättning:

 

Detta är det preliminära namnet för det kommande spelet i serien, utvecklat endast för Wii. I en intervju på E³ 2005, The Legend of Zelda: Twilight Princess direktören Eiji Aonuma konstaterade att han var utsedd av Nintendos president Satoru Iwata att skapa ett Zelda spel för det uppkommande plattformen. Det var senare rapporterat i "Loose Talk" skvaller spalten i December 2006 utfärdat av Game Informer att nästa avsnitt efter Twilight Princess har varit under utveckling för cirka ett år.

 

 

Med andra ord så kommer nästa del i Zelda serien att komma bara till Wii, hur spelet kommer bli återstår att se.

 

Jag kommer se till att uppdatera denna tråd när mer information av spelet kommer. Om någon vet något mer om detta spel eller annat Zelda spel, skriv gärna ner det ni vet och dela informationen med oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OBS! Läs inte om du inte klarat Twilight Princess.

 

 

Det är ju dumt att det heter Twilight Princess det med, för Midna Har ju gått in i Twilight Realm och pajjat Mirror of Twilight som är det enda sättet att flytta sej mellan Twilight Realm och Hyrule och Midna är ju "Twilight Princess"... det är ju dumt att döpa ett spel efter någon som inte går att träffa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...