Hoppa till innehåll

Invandring


Denkan

Rekommendera inlägg

  • Svar 352
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad f*n säger du? Vadå slagit ihjäl dem? Tror du att invandrare har fått hjärna som björnar har eller?

Det är bara minoriteten invandrare som stökar, men vafan gör Svenskar då? Vafan de spöar ner folk bara för johej djurgården IF är stockhomls stolthet. Svenskar är minst lika stökiga, jag ser f*n varje dag Svenskar i Södermalm som går med brännbollsrack för bråk och sånt. Såklart invandrare är välkommna hit, Europa blev rikt av att ta resurser från Asien, Sydamerika och Afrika. Allt växte inte på träd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

invandrarnas lista innehåller typ 20 gr mer saker. Xade har hotat småungar, so what? en invandrare hade slagit ihjäl dem. det där med smällarna som han kasta in i husen är det ända jag ser som hyfsat allvarligt.

Så du anser inte att mordbrand, stöld och inbrott är allvarligt?

 

Hur som helst så gör du en väldigt grov och felaktig generalisering. Jag kan räkna upp fler mördare som är födda här än mördare som är födda utomlands och har invandrat.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att invandrare som lever under hot ska kunna bli insläppta i Sverige. Men problemet är att ca 5% av invandrarna som kommer till Sverige verkligen behöver hjälp. Det kostar minst 30 000 att bli smugglad från Mellanöstern, så det är en hel del dryga överklassare som kommer hit också. Våra nordiska grannländer tar knappt in någon invandrare, varför ska just exakt alla komma hit till Sverige?

 

I Sverige ställs inga krav på invandrarna. De verkar vara heliga bara för de är invandrare. De blir medborgare utan att kunna svenska. Sedan blir de försörjda av farbror Staten för att de inte kan jobba pga bristande språkkunskaper. Låt dem ta första, bästa städjobb på McDonald's. 47% av de utländska taxichaufförerna i Malmö har en akademisk utbildning. Flera klagar över att de inte får bli läkare här. Men för det första, det är bra att kunna flytande svenska för att enkelt kunna kommunicera med patienten. Och en akademisk utbildning i Mellanöstern kanske inte håller samma klass som en i Sverige. Många klagar över att de måste ta om körkort här. I Iran köper man ett körkort utan att ha gått trafikskola. Där dör 40 000 människor varje år i trafiken, och det är inte många familjer där som äger en bil.

Invandrare som begått grova brott kan åka hem. Det kostar ca 700 000/år att ha en intern i ett fängelse.

Alla dessa höga socialbidrag till invandrare bör reduceras. I USA får man bo i en husvagn om man inte har arbete, där man får mat genom kuponger, och toapapper är inte inkluderat. Det gör att människorna där vill jobba.

USA kan behöva arbetsvillig invandring, så vi kan väl släppa några av våra 70 irakier som kommer in varje dag. Mångfalden av illegala latinos i USA arbetar, det gör inte "våra heliga araber som bidrar till vårt mångkulturella land".

Ni som klagar på att tyskar kommer in i Sverige. Jag tror inte att de lever på bidrag här. Tyskar är ett folk med hög arbetsmoral som kommer hit och bidrar till landet. Dessutom är Tyskland med i EU. Då blir det friare att resa mellan gränserna.

Men invandrarna som kommer hit bör lära sig svenska och ha ett arbete för att kunna bli medborgare. Kontrasten till att ha ett arbete bör bli att leva råttliv i husvagn, då kanske de reser på arslena och börjar arbeta. Staten kan tilldela dem att arbete, vad som helst, bara de har en sysselsättning och bidrar till landet istället för att ta från landet. Just nu anpassar sig Sverige efter invandrarna, varför inte låta invandrarna anpassa sig efter Sverige?

 

Detta är fakta blandat med mina åsikter. Jag accepterar personer som inte tycker som jag, så kritisera om ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

invandrarnas lista innehåller typ 20 gr mer saker. Xade har hotat småungar, so what? en invandrare hade slagit ihjäl dem. det där med smällarna som han kasta in i husen är det ända jag ser som hyfsat allvarligt.

Så du anser inte att mordbrand, stöld och inbrott är allvarligt?

 

Hur som helst så gör du en väldigt grov och felaktig generalisering. Jag kan räkna upp fler mördare som är födda här än mördare som är födda utomlands och har invandrat.

 

Som sagt, det är mer olagliga svenskar än invandrare i procent. Så sluta tjata om att invandrare förstör och se på dig själv!

(Pratar till Khazar och andra personer, INTE till Gugoo) Håller med dig Gugoo!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag tror att en del av de dåliga sysselsättningssiffrorna bland invandrare beror på arbetsgivarna, som ofta diskriminerar personer med främmande namn. Varför skall invandrade personer tvingas leva på dåligt försörjningsstöd, om infödda inte behöver det? Reglerna för det kommunala försörjningsstödet skall vara lika för alla. Dessutom bör staten tvinga SAMTLIGA kommuner att ta emot flyktingar i proportion till befolkningen i kommunen och antalet inkomna flyktingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nissling

"Mannen hade mörkglå jeans, vita sportskor, vit tjocktröja och talade svenska med brytning" -_-

 

Låter bekant för er som hat Tv3 eller hur? Efterlyst, ja. Över hälften av alla brott som tas upp där är pga invandrare.

 

En gång var det någon som rånade en dam i Göteborg på ett annorlunda sätt, han mordhotade henne med kniv och sa åt henne att länsa hennes kort i närmaste bankomat. Annars skulle hon dö. Efter att hon länsat kortet dubbelt säger han att hon ska länsa kortet igen då han själv slår in sifforna och en perfekt bild på gärningsmannen (stavning?) syns. Gissa vilket land han kom ifrån?

 

I sådana fall hatar jag invandrare, men har aldrig sagt det till någon. Man får ju tycka som man vill, eller hur? Skulle det bli krig här skulle jag inte lämna mitt rum, det är bara fegisar som gör sådant. Förresten, vart skulle jag då fly? Till Irak eller? Dom bombar ju där hela tiden. Och vi vill ju inte heller kriga, det är bara ryssarna som alltid har dampat på oss. Trots det är dom fega som f*n och vågar inte komme hit. Vi har ju Usa, dom skulle aldrig kämpa för Ryssland.

 

I resten av världen har ingen lust att kriga med oss. Varför skulle dom göra det, vi har ju inte gjort dom något ont. vi har ju inte haft krig på nästan 200 år här i Svergie. Känns skönt faktiskt.

Redigerat av nissling
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Mannen hade mörkglå jeans, vita sportskor, vit tjocktröja och talade svenska med brytning" -_-

 

Låter bekant för er som hat Tv3 eller hur? Efterlyst, ja. Över hälften av alla brott som tas upp där är pga invandrare.

 

En gång var det någon som rånade en dam i Göteborg på ett annorlunda sätt, han mordhotade henne med kniv och sa åt henne att länsa hennes kort i närmaste bankomat. Annars skulle hon dö. Efter att hon länsat kortet dubbelt säger han att hon ska länsa kortet igen då han själv slår in sifforna och en perfekt bild på gärningsmannen (stavning?) syns. Gissa vilket land han kom ifrån?

 

I sådana fall hatar jag invandrare, men har aldrig sagt det till någon. Man får ju tycka som man vill, eller hur? Skulle det bli krig här skulle jag inte lämna mitt rum, det är bara fegisar som gör sådant. Förresten, vart skulle jag då fly? Till Irak eller? Dom bombar ju där hela tiden. Och vi vill ju inte heller kriga, det är bara ryssarna som alltid har dampat på oss. Trots det är dom fega som f*n och vågar inte komme hit. Vi har ju Usa, dom skulle aldrig kämpa för Ryssland.

 

I resten av världen har ingen lust att kriga med oss. Varför skulle dom göra det, vi har ju inte gjort dom något ont. vi har ju inte haft krig på nästan 200 år här i Svergie. Känns skönt faktiskt.

 

Bara för att en person med invandrarbakgrund begår ett brott, måste då alla invandrare drabbas, som någon sorts "kollektiv bestraffning"?

Jag förstår inte hur såna som du tänker. Om en svensk begår ett brott, ska man hata alla svenskar då, eller? :huh:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nissling

Men vi svenska släpper in hur många invandrare som helst. Norge, Danmark och Finland har ju inte en enda kotte. Dom tror att vi tycker så synd om dom att dom för pengar och sådant av oss utan att vi bryr oss. Ska dom vara här får dom uppföra sig.

 

Turister är det verkligen inget fel på. Dom har ju bara semester för att koppla av och sådant. Dom tillåter jag, sålänge det inte har något med narkotika att göra. Men är dom här för att träffa oss och se sig omkring i Stockholm är dom hjärtligt välkommna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu gör du samma sak igen. Hur ska man förklara för att du som person ska förstå att bara för att en invadrare begår brott som t.ex. rån, mord eller andra relaterade brott, inte betyder att alla invandrare är kriminella och begår brott? Skulle en person som inte vet något alls om detta ämne komma hit och läsa det du och några andra skriver, så skulle de med största sannolikhet tro att alla invandrare i Sverige driver ett kriminellt nätverk.

 

Sen, ditt senaste inlägg har inget med det jag skrev. Eller så var det bara jag som inte förstod vad du ville komma fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

"Mannen hade mörkglå jeans, vita sportskor, vit tjocktröja och talade svenska med brytning" -_-

 

Låter bekant för er som hat Tv3 eller hur? Efterlyst, ja. Över hälften av alla brott som tas upp där är pga invandrare.

 

En gång var det någon som rånade en dam i Göteborg på ett annorlunda sätt, han mordhotade henne med kniv och sa åt henne att länsa hennes kort i närmaste bankomat. Annars skulle hon dö. Efter att hon länsat kortet dubbelt säger han att hon ska länsa kortet igen då han själv slår in sifforna och en perfekt bild på gärningsmannen (stavning?) syns. Gissa vilket land han kom ifrån?

 

I sådana fall hatar jag invandrare, men har aldrig sagt det till någon. Man får ju tycka som man vill, eller hur? Skulle det bli krig här skulle jag inte lämna mitt rum, det är bara fegisar som gör sådant. Förresten, vart skulle jag då fly? Till Irak eller? Dom bombar ju där hela tiden. Och vi vill ju inte heller kriga, det är bara ryssarna som alltid har dampat på oss. Trots det är dom fega som f*n och vågar inte komme hit. Vi har ju Usa, dom skulle aldrig kämpa för Ryssland.

 

I resten av världen har ingen lust att kriga med oss. Varför skulle dom göra det, vi har ju inte gjort dom något ont. vi har ju inte haft krig på nästan 200 år här i Svergie. Känns skönt faktiskt.

Därför flyr irakier hit; eftersom det INTE bombas här och här kan de leva i fred.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...