Raptomex Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 Jo nu är det så här att jag har fått en ny dator, sen har jag denna och sen 2 till gamla. Nu har jag bestämt att jag inte ska ha kvar mina 2 gamla. så jag undrar om jag kan ta deras hårdiskar, å sätta in dom i min denna dator, så att den har 3 st. För att på min nya är det 3 st + en till jag fick med alltså 4 st till den nya. Men då om jag ska stoppa in dom 2 andra i min denna dator, funkar det? Lite fakta: Jag använder denna jag sitter mest på. Den har 26gb. Sen har jag 2 st gamla, på en hårddisk är det 8-9gb, sen på min första jag fick är det 3gb. Går det att stoppa in dom i min packardbell, då blir ju det totalt 39GB i. Eller måste det vara samma märke, eller för att det är 2 st olika, en windows98 och en windows95 tror jag. Eller måste jag köpa hårddiskar med märket packardbell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 ööh... vad jag vet kan man bara ha 3 eftersom kontakteringen bara är gjord för det. men tycker 39 GB tillsammans låter väldigt lite :S min dator är snart 3 år gammal men har sammanlagt 500GB, 2 st på 250GB var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 Det är väl knappast värt det... men vill du så kan du få in två IDE-diskar (med stora j*vla kontakter) i en nyare dator. Om de nya diskarna som du redan har i datorn ansluts via SATA (liten och trevlig kontakt) så kan du få in två gamla och två nya samtidigt. Men skulle du ha två IDE-diskar i din dator redan nu så kan du inte få in några fler utan ett sk. kontrollerkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 Det är väl knappast värt det... men vill du så kan du få in två IDE-diskar (med stora j*vla kontakter) i en nyare dator. Om de nya diskarna som du redan har i datorn ansluts via SATA (liten och trevlig kontakt) så kan du få in två gamla och två nya samtidigt. Men skulle du ha två IDE-diskar i din dator redan nu så kan du inte få in några fler utan ett sk. kontrollerkort. Hm, okej.Inte för att jag precis förstår vad du menar da men :unsure: Jag kanske skiter i det, det värjar ju vara ganska svårt för mig också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.