Hoppa till innehåll

Hur Många Hårddiskar..


Raptomex

Rekommendera inlägg

Jo nu är det så här att jag har fått en ny dator, sen har jag denna och sen 2 till gamla.

Nu har jag bestämt att jag inte ska ha kvar mina 2 gamla. så jag undrar om jag kan ta deras hårdiskar, å sätta in dom i min denna dator, så att den har 3 st.

För att på min nya är det 3 st + en till jag fick med alltså 4 st till den nya.

Men då om jag ska stoppa in dom 2 andra i min denna dator, funkar det?

Lite fakta:

Jag använder denna jag sitter mest på. Den har 26gb.

Sen har jag 2 st gamla, på en hårddisk är det 8-9gb, sen på min första jag fick är det 3gb.

Går det att stoppa in dom i min packardbell, då blir ju det totalt 39GB i.

Eller måste det vara samma märke, eller för att det är 2 st olika, en windows98 och en windows95 tror jag.

 

Eller måste jag köpa hårddiskar med märket packardbell?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl knappast värt det... men vill du så kan du få in två IDE-diskar (med stora j*vla kontakter) i en nyare dator. Om de nya diskarna som du redan har i datorn ansluts via SATA (liten och trevlig kontakt) så kan du få in två gamla och två nya samtidigt.

Men skulle du ha två IDE-diskar i din dator redan nu så kan du inte få in några fler utan ett sk. kontrollerkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl knappast värt det... men vill du så kan du få in två IDE-diskar (med stora j*vla kontakter) i en nyare dator. Om de nya diskarna som du redan har i datorn ansluts via SATA (liten och trevlig kontakt) så kan du få in två gamla och två nya samtidigt.

Men skulle du ha två IDE-diskar i din dator redan nu så kan du inte få in några fler utan ett sk. kontrollerkort.

 

Hm, okej.

Inte för att jag precis förstår vad du menar da men :unsure:

Jag kanske skiter i det, det värjar ju vara ganska svårt för mig också..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...