mashemoto Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 vilket poäng/betyg-system tror/tycker du är/verkar bäst, eller nytt/eget påhittat betygsystem? motivera ditt svar... jag tror att det bästa betygsystemet skulle vara bäst om man hade t.ex: G,1234 VG,1234 MVG,1234 För att det är ju 5 poäng emmellan alla betyg så jag menar att t.ex G3=13 poäng, VG2=17 poäng etc För er som inte vet så är poängen för alla sorters betyg: G=10 VG=15 MVG=20 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Wow, du är jättebra i Matte du får 5 jordgubbar! Nej, jag ser ingen anledning till att ändra på ett fungerande system. Dock är det alldeles för sent i 8an att upptäcka att en elev är dålig på något genom betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 1 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 jag menar att om en lärare sejjer att man har ett bra G eller ett bra VG så märks ju inte det att det är bra utan att på betyg-pappret står det ju bara G eller VG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Tycker systemet med 1-6 poäng funkar bra. De kallar det för "omdöme" på min skola, men det är bara sjuorna som får det. Sen blir det betyg. Varför jag tycker att 1-6 systemet är bra är därför att lärarna inte kan ge ut plus elelr minus. (t.ex. MVG-, VG+ o.s.v.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Wow, du är jättebra i Matte du får 5 jordgubbar! Nej, jag ser ingen anledning till att ändra på ett fungerande system. Dock är det alldeles för sent i 8an att upptäcka att en elev är dålig på något genom betyg. Tur att man får omdömme i 7:an och någorlunda i mellanstadiet också. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Tycker systemet med 1-6 poäng funkar bra. De kallar det för "omdöme" på min skola, men det är bara sjuorna som får det. Sen blir det betyg. Varför jag tycker att 1-6 systemet är bra är därför att lärarna inte kan ge ut plus elelr minus. (t.ex. MVG-, VG+ o.s.v.) Jag tycker tvärtom, därför att det är orättvist.. i det systemet får kanske bara 1 eller 2 personer högsta betyg, om det blir flera maxpoängare kan de tillochmed få 3-4... är det rättvisa? NEJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 (redigerat) Wow, du är jättebra i Matte du får 5 jordgubbar! Nej, jag ser ingen anledning till att ändra på ett fungerande system. Dock är det alldeles för sent i 8an att upptäcka att en elev är dålig på något genom betyg. Någolunda? Skiljer sig omdömena ifrån 6:an till 7:an? Eller är det fortfarande "Tillfredställande" och "Icke tillfredställande" som gäller? Redigerat 1 Februari 2007 av Helgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Wow, du är jättebra i Matte du får 5 jordgubbar! Nej, jag ser ingen anledning till att ändra på ett fungerande system. Dock är det alldeles för sent i 8an att upptäcka att en elev är dålig på något genom betyg. I 7:an får man omdömena på papper och bra beskrivet. I mellanstadiet är det mer tillfredställande och icke tillfredställande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Skolan handlar ju inte vad du kan egentligen kan utan hur lätt du har att lära. En liten kunskapsfabrik. Tänk efter, hur mycket lär ni er i skolan egentligen? Och vad? @Helgon, betyg suger. Visar inte ett skit vad du egentligen kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fogity Skrivet 1 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2007 Det är nog lite bättre med flera steg men det kanske inte ska vara så många, det blir ju väldigt svårt att sätta betyg då. Betygen bör sättas tidigare, i sjuan, på alla skolor. Då har man tid på sig att bättra på sig i olika ämnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 2 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 men i åttan får man ju sina första betyg i slutet av höst-terminen! och då har man ju 1½ år på sejj att fixa det..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sboy2 Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 betygen är bra som dom är...tycker dock att man skall få betyg från sexan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.