Garone Skrivet 27 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2008 då blir jag glad för då kan jag och mina homies äta pizza varenda dag:D ps. jag är 14 och går i 8an Ok, gissar på att du har har brister på de flesta näringsämnerna som kroppen behöver då. Skolmaten är till för att barn ska få energin och ämnerna man behöver för att man ska kunna jobba. Jag hoppas du vet varför de flesta skolor serverar fisk två gånger i veckan. Det vi har i Sverige är rena drömmen för många andra barn och människor. Men idag läste jag tidningen och blev lite pissed off, har ingenting med skolan och göra. Det kom en av jehovas vittnen och knackade på dörren, mannen som öppnade dörren blev förbannad och misshandlade en av dem som knackade på. Jag vill säga en sak, ni kommer spy så fort ni får veta straffet han fick, 7200kr i böter. att skolmaten är nyttig är bara skit snack, matkärringarna som fixar maten köper alltid det billigaste och äldsta av allt som finns i affären för att få så mycket rabatt som möjligt, jag skulle hellre käka min egna avföring än att äta den där j*vla dragon fisken som dem kallar de, det är nån äcklig fisk med en sås som påminner om sperma, när vi får den i skolan så är det smockfullt på pizzeriorna i fruängen bara för att ingen vill äta den. alla klagar men dem vägrar ta bort den. och besides, varför ha nyttig mat om den är så äcklig så ingen vill äta den? jag glömde nästan: med jämna mellanrum byter dem namn på dragon fisken till andra konstiga namn för att folk ska tro att det är något annat när dem kollar på matlistan så dem inte tar med sig pengar till skolan, vilket i sig gör att folk måste äta skolmaten Du vet inte vad du talar om.. Det är inte 'Matkärringarna' som köper maten. Och jag är rätt säker på att du aldrig ens smakat på maten utan gör en massa fördomar om den bara för att verka häftig inför dina kamrater. Maten var sämre på min förra skola när jag gick i 6:an, med fortfarande ätbar. Nu när jag började i 7:an så är maten perfekt. ( Eller hur man ska kunna säga det. ) Men ändå så klagar folk på den. ONÖDIGT TJAFS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 6 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2008 Svenska folket har begått många stora misstag i historien, såsom folket i alla länder gjort. Jag ser det som patetiskt att hylla ett land, när länder inte gör någonting, utom att de existerar. Det är FOLK som gör gärningar och FOLK som är värda uppskattning. Det är ju löjligt att hylla landet Indien bara för att Mohandas Gandhi var en god man, precis som det är löjligt att hylla landet Sverige för att Raoul Wallenberg, Folke Bernadotte, Dag Hammarskjöld och Olof Palme var kloka människor. Landet Sverige har inte gjort något åt dem, utan det har de gjort själva med hjälp från MÄNNISKOR. Länder är inte detsamma som folkslag, och ett land har inte någon kultur. Kulturen skapas av människor och en viss typ av kultur skapas av vissa folkslag. I Sverige har vi många folkslag, alltså är inte "Du gamla du fria"=Sverige. "Du gamla du fria"=de som vill identifiera sig med sången, d.v.s. inte alla inom rikets gränser. Då kan man inte heller påstå att man måste sjunga sången för att "hylla" Sverige. Man kan visa sin tacksamhet t.ex. genom att vara laglydig och inte fuska med skatter eller tv-licenser. Detta gynnar alla människor inom rikets gränser (d.v.s. landet Sverige) mycket mer än vad ett meningslöst skränande av "Du gamla du fria" gör. I nationalismen glömmer man att det är alla människor som bor i ett land som gör det gemytligt och inte så att landet gör människorna gemytliga. Det är också den största skillnaden mellan nationalism och antinationalism.När man säger "Sverige" menar man inte landet utan allt som finns i det, som betyder något för dig och saker som du kanske också betyder något för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.