Apparat1230 Skrivet 2 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 Tja! Tänkte att jag skulle hacka lite gamboy spel. Jag har ingen programerare... Kan någon vara snäll att ge mig ett schema över en flash programerare??? Jag behöver det för att programera flash-chipsen. Please!!! :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 2 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 Hur får du ihop flash och gameboy? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apparat1230 Skrivet 2 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 Jag ber min farsa att fräsa kretskortet, och sedan har jag tipps om hur man byter ut nintendos chips mot flash chips. Flash kretsar kan man köpa i vissa butiker. Det är vissa kopparband på kretskortet som man kapar, sedan tar jag jobbet att bränna in spel i flash kretsen. Eftersom att det är en flash krets så kan man lägga in upp mot 500-600 spel på ett chip. De du! :D //Apparat1230 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 2 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2007 Jag ber min farsa att fräsa kretskortet, och sedan har jag tipps om hur man byter ut nintendos chips mot flash chips. Flash kretsar kan man köpa i vissa butiker. Det är vissa kopparband på kretskortet som man kapar, sedan tar jag jobbet att bränna in spel i flash kretsen. Eftersom att det är en flash krets så kan man lägga in upp mot 500-600 spel på ett chip. De du! :D //Apparat1230 Ja, det låter ju mer än kompliserat. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apparat1230 Skrivet 3 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2007 Det är inte så svårt när man väl har lärt sig det. Jag har alltid gillat elektronik. När jag var tre år så satt jag och drog i farsans videokablar till TV:n. Senare, vid 4-5 års ålder så spelade jag pacman på en av farsans gamla datorer. Den datorn som jag spelade pacman på, har jag fortfarnade kvar. Den datorn kallar jag "286:an" efter namnet på processorn i datorn. Så innerst inne är jag en för j*vla datanörd! :blink: //Apparat1230 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elias Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 oj, du har ju seriösa problem......jk ajja men asså coolt det där me att hacka gameboyen *tummen upp* Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Det är inte så svårt när man väl har lärt sig det. Jag har alltid gillat elektronik. När jag var tre år så satt jag och drog i farsans videokablar till TV:n. Senare, vid 4-5 års ålder så spelade jag pacman på en av farsans gamla datorer. Den datorn som jag spelade pacman på, har jag fortfarnade kvar. Den datorn kallar jag "286:an" efter namnet på processorn i datorn. Så innerst inne är jag en för j*vla datanörd! :blink: //Apparat1230 Och vad är du nu, 12? Tsch, det är en sak jag då inte förstår. Om du dragit i ett par kablar till en TV vid 4-5års ålder, och spelat pacman på din farsas dator, vart 17 kommer gameboy in i bilden?! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg