AntiVirus Skrivet 4 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2007 Nu vill jag återställa dator helt.. Jag köpte mitt dator för 10 tusen kronor. Men jag fick inget operativskiva eller vad det heter. Finns det något annant sätt att ta bort allt? Jag är allt för lat för att ta bort det genom kontroll panelen :| Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Det blir ju svårt att formatera om datorn, och sedan inte ha ett operativsystem. Det ena alternativet är att köpa (eller skaffa operativsystem på annan väg), och köra skivan och formatera därifrån. Det andra alternativet kan vara att du kör ett gratis operativsystem, som linux. Är dock svårt, och kanske inget man ska ge sig ut på om man inte är kunnig. Vill du återställa datorn måste du ha ett operativsystem. Annars får du dessvärre sitta och ta bort det du skall ha bort. Har du flera partioner? (dvs C:\, D:\ osv...), för i sånna fall kan du ju hoppa in under den här datorn, högerklicka på en annan partion än C:\ och välja formatera. Detta går naturligtvis inte på C:\ eftersom windows körs på den (om du nu inte valt något annat). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 Nu vill jag återställa dator helt.. Jag köpte mitt dator för 10 tusen kronor. Men jag fick inget operativskiva eller vad det heter. Finns det något annant sätt att ta bort allt? Jag är allt för lat för att ta bort det genom kontroll panelen :| Du gillar visst att skryta... Totalt onödigt att skriva priset... OT: Vill du återställa den? Det kan du inte... Inte till början iallafall. Du får alltid med ett program som gör en sånn åt dig. Haru HP så heter det HP program för att skapa återställnings-CD-DVD. Vill du formatera så får du köpa ett nytt OS (Operativsystem). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Ska du bara rensa alla program är det Lägg till/Ta bort Program från kontrollpanelen som gäller. Du har ju ett OS på datorn nu. Kan du inte bara göra som du gjorde när du installerade det? Eller köpte du datorn begagnad? Linux är gratis och funkar bra. Kan dock kännas svårt och ovant om man aldrig testat. Dessutom är det lite knöligt om man ska spela spel gjorda för Windows. Men till vanliga saker som att surfa, chatta och lyssna på musik och liknande funkar det utmärkt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.