rikke Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 hej, jag har nu startat upp min hlds men man måste slå in ett RCON password. jag slog bara in nått random. senare när jag testade å spela med en polare så kom han inte in kan det vara för att man måste ha ett speciellt RCON password? vad ska det stå då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampbob007 Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 hej, jag har nu startat upp min hlds men man måste slå in ett RCON password. jag slog bara in nått random. senare när jag testade å spela med en polare så kom han inte in kan det vara för att man måste ha ett speciellt RCON password? vad ska det stå då? RCON passwordet är valfritt, dock måste du ju själv veta vad det är! Du kan ju inte skreva något och sedan glömma bort det :) Och det kan inte ha och göra med RCON Passwordet att din kompis inte kan komma in! Står det inget eller något då när han försöker connecta till serven? Eller spelar ni på samma steam - account är det ju rätt kört?! :unsure: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 5 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 hehe, kanse blev fel ip då bara för vi kör inte samma :P aja tack ändå? men vad är RCON password igentligen? vad använder man det till? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampbob007 Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 hehe, kanse blev fel ip då bara för vi kör inte samma :P aja tack ändå? men vad är RCON password igentligen? vad använder man det till? Heh, :) RCON - Password är ett PW som används för att du/någonannan ska kunna bli admins på sin/din egna server! Så den koden är inte så bra att ge ut. Då kan en annan person ta kontrollen över din server och styra lite hur som helst! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 5 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 det står "server not responding" när min kompis ska joina :s Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampbob007 Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 det står "server not responding" när min kompis ska joina :s Det är en vanlig bugg bara :) Brukar nämligen vara så för mig med.. Men jag bara trycker utav h*lvete tills buggen vill ge sig x) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 5 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 ?? funkar inte asså jag kmr in men inte min kompis :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Det beror på att du har en router eller en brandvägg som blockerar att folk kan ansluta till din server. Det finns ett flertal guider hur du går till väga för att öppna portar i routern, så sök efter dem. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
iBye Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 RCON står för Remote Control och är vad den betyder som någon sa där uppe. Och som woicer sa, så kolla att den porten du använder är öppna i router och att inte någon brandvägg i din dator blockerar servern. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 11 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 vilken/vilka portar ska jag öppna då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
iBye Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Det väljer du själv när du startar servern. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 11 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 ööh, aha? vilka rekommenderas då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg