Gäst Mujo Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 1. I januari i år kom migrationsverket på att en holländare att en holländare som hette hubert skulle utvisas. Problemet var att han varit död i 27 år. Holländarens familj blev lack. 2. När en asylsökande man från Irak snackade med Migrationsverket så flippade en chef och sa "Jag vill att du tittar på mig när jag talar med dig". Tabbe att irakiern var blind. 3. Många personer som har fått uppehållstillstånd är ändå efterlysta av polisen. Anledning? Mig. tycker att det är för dyrt att meddela polisen vilka blattar som är här lagligt. 4. Anställda på Mig. tog boardingkortet från en turk som skulle kickas ut. Dom köpte sprit och cigg i hans namn, men torskade i tullen. 5. När migrationesverket var extra nöjda med att sparka ut en familj firade dom med champange i sitt fikarum som värsta lyxrapparna. 6. En snubbe från Somalia bad om 700 spänn för att ha råd med en vinterjacka eftersom det är så sjukt kallt i Sverige ibland. Mig. sa "hell no" men blev fällda i länsrätten och fick pröjsa endå. Källa: Gringo, den 5:e Feb -07 Varför inte sparka ut migrationsverket istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Migrationsverket är korkade tycker jag. Min vaktmästare är latinamerikan, han är aktiv på arbetet och sånt. Sen så dog hans farmor, sen dess har min vaktmästares pappa blivit alldeles sjuk och senil. Nu så blev min vaktmästares syster också handikappad, då så blev det bara värre. Och nu så ville migrationsverket utvisa dem båda sjuka till Bolivia, och resan ska ske. Från Stockholm till Moskva (Ryssland) och till Sydamerika, alltså nästan 2hela dagars resa. Och hans pappa klarar inte höjder. Min hela gammla skola har protesterat flera gånger men miggarna lyssnar inte. Ärligt talat, sparka migrationsverket istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_Eater Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 (redigerat) Det där var endast 6 saker av vad Migrationsverket har gjort dåligt. Sen är det säkert 10 000 saker de gör bra. Men visst var det klantigt och fel det de gjorde. Redigerat 8 Februari 2007 av Snake_Eater Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Vilka historier... MIg=******. Det där är ju helknäppt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GaaraOfDesert Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Men herregud :o Jag skrattade ju när jag såg detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Tycker du att det är roligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 @SaraGBG:Skratta som om de e roligt?De e inet roligt!De e sjukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 13 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2007 Nåt av det sjukaste jag har sett... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ankdamm Skrivet 15 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2007 du jag har inte sett det jag har bara hört det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 @SaraGBG:Skratta som om de e roligt?De e inet roligt!De e sjukt! Han tänkte antagligen som jag. Man läser rubriken och man får uppfattning av att inlägget är humorinriktat. Sedan läser man det första inlägget och börja skratta åt migrationsverket och förstår inte hur allvarligt det är. Det är först en stund efter som man förstår allvaret och dessutom är inte vi två så gamla. Vi tänker inte på samhällets bästa i första hand, vi vill bara ha roligt och hänga med kompisar. Men visst jag håller med dig; detta är en tragedi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GaaraOfDesert Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 Ja men jag skratta ju fr att de va de :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 (redigerat) 1. I januari i år kom migrationsverket på att en holländare att en holländare som hette hubert skulle utvisas. Problemet var att han varit död i 27 år. Holländarens familj blev lack. 2. När en asylsökande man från Irak snackade med Migrationsverket så flippade en chef och sa "Jag vill att du tittar på mig när jag talar med dig". Tabbe att irakiern var blind. 3. Många personer som har fått uppehållstillstånd är ändå efterlysta av polisen. Anledning? Mig. tycker att det är för dyrt att meddela polisen vilka blattar som är här lagligt. 4. Anställda på Mig. tog boardingkortet från en turk som skulle kickas ut. Dom köpte sprit och cigg i hans namn, men torskade i tullen. 5. När migrationesverket var extra nöjda med att sparka ut en familj firade dom med champange i sitt fikarum som värsta lyxrapparna. 6. En snubbe från Somalia bad om 700 spänn för att ha råd med en vinterjacka eftersom det är så sjukt kallt i Sverige ibland. Mig. sa "hell no" men blev fällda i länsrätten och fick pröjsa endå. Källa: Gringo, den 5:e Feb -07 Varför inte sparka ut migrationsverket istället? Det är helt sjukt, speciellt att de firarde med champagne efter att ha kickat ut en familj ur landet. Jag har aldrig riktigt gillat Migrationsverket även om jag inte själv är så värst positiv vad gäller invandrare, iallafall inte om de är kriminella. Men att avvisa t.ex. blinda är helt över styr, det verkar som om de gärna sparkar ut invandrare ur vårt land, även om de inte gjort något. Och att neka en man från världens varmaste kontinent är ju som att tvinga någon ha på sig dunjacka i +30 grader. Redigerat 28 Februari 2007 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.