Raptomex Skrivet 10 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 (redigerat) Som sagt, jag känner mig osäker bara för att jag vet att jag kommer att bli å rodna, men om jag visste att jag inte skulle bli å rodna, så skulle min självförtroende ligga på topp. Redigerat 10 Februari 2007 av Scorpions Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Tank något annat ;) En solig sommar dag t.ex. eller fokusera bara stenhårt på det du ska säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 12 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2007 Du kan väl försöka tänka så positivt som möjligt så kanske det går bättre. Själv rodnar jag inte (tror jag :blink: ingen som sagt nåt i alla fall). Men jag kan bli lite nervös när jag ska snacka inför folk. Det är ganska irriterande, då det inte är nåt större fel på mitt självförtroende egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2007 Anledningen till att man börjar rodna har väl med nervositet att göra.. Jag tror det var i första klass som jag råkade säga nåt fel och hela klassen börja skratta (minns det dock inte som tur var). Just sådana upplevelser kan orsaka rodning. Det är nog anledningen till att jag rodnar när jag ska prata inför flera när det gäller uppsatser eller redovisningar, fast jag inte ens minns "den gången i första klass". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 1 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2007 Jag har nästan samma problem förutom att jag inte kan rodna eftersom jag är mörkhyad :P De i skolan tror också att jag är blyg men jag är bara tystlåten, jag har inte så mycket att säga bara. När det gäller redovisningar blir jag också väldigt nervös även fast jag känner mej säker med publiken vilket irriterar mej väldigt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 1 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2007 Man kan bli å rodna, om man ska säga nått inför klassen, om man är ganska blyg. Det har ingeting med sin kondition, eller nått sånt. Det är bara att man är lite nervös, men det går snart över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.