Hoppa till innehåll

Rodnings Problem!


Rekommendera inlägg

Du kan väl försöka tänka så positivt som möjligt så kanske det går bättre. Själv rodnar jag inte (tror jag :blink: ingen som sagt nåt i alla fall). Men jag kan bli lite nervös när jag ska snacka inför folk. Det är ganska irriterande, då det inte är nåt större fel på mitt självförtroende egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att man börjar rodna har väl med nervositet att göra.. Jag tror det var i första klass som jag råkade säga nåt fel och hela klassen börja skratta (minns det dock inte som tur var). Just sådana upplevelser kan orsaka rodning. Det är nog anledningen till att jag rodnar när jag ska prata inför flera när det gäller uppsatser eller redovisningar, fast jag inte ens minns "den gången i första klass".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har nästan samma problem förutom att jag inte kan rodna eftersom jag är mörkhyad :P

 

De i skolan tror också att jag är blyg men jag är bara tystlåten, jag har inte så mycket att säga bara. När det gäller redovisningar blir jag också väldigt nervös även fast jag känner mej säker med publiken vilket irriterar mej väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...