Hoppa till innehåll

Brandvägg Och Antivirus


Gäst newnameguy

Rekommendera inlägg

Gäst newnameguy

Jag behöver en länk eller något till en mobilbrandvägg och ett antivirus till den (SE W880i)?

Den som ger mig den bästa länken får typ 30fm.

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.getjar.com/ kan du ju alltid testa. Notera att virus för mobiler i allra högsta grad är båda ovanligt och skrivet för Symbian OS, så har du inte symbian så är det ännu mer obefintlig risk att du ska drabbas av virus.

 

Angående brandvägg lär du nog aldrig hitta någon. Din mobil har inte alls lika många portar etc. för att ansluta till nätet, du är inte uppkopplad särskilt ofta, ska du försöka "hacka" en mobil måste du ha specialgjord programvara för just din mobilmodell såvida du inte har symbian, ofta ansluter man via proxy när man surfar med mobilen vilket gör att du redan är ganska skyddad. Bara några skäl till varför det inte behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

men... virus för mobiler tar sig oftast in via bluetooth. Stäng bara av blåtanden ?

 

Nej nej, jag har bara på den när jag vill komma åt någons mobil...

Så du menar att folk följer efter en på stan och skickar virus?

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:blink: Inte vissa .. T ex om du skriver ngn stans må internet att du e född 1990 6 25 och vidare ... Så kan vissa hackare söka igenom din mobil bara för att du skrev när du född .. hände min polare ... de ränsade ut hela skiten på hans mobil så att de bara fanns en bild kvar ..

På den stod det: Hahaha :blink:

 

Dom kan sno saker från din mobil och ändra saker så fort du har blåtanden på ...

Jag har testade på min polares på mobil en gång ...

JAg slå på blåtanden sen så tryckte jag på kolla igenom filer ...

så kunde jag göra vadsomhellst ...

Redigerat av xTRANEx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...