Gäst newnameguy Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 (redigerat) Jag behöver en länk eller något till en mobilbrandvägg och ett antivirus till den (SE W880i)? Den som ger mig den bästa länken får typ 30fm. Redigerat 6 April 2007 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Öhh existerar det ens? Finns det virus som är gjorda för att attackera mjukvaran du använder i din telefon? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scarlet Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Det finns en del virus.. Som kan lyssna av ens samtal i mobiler... Det är vad jag har hört... Dom ska komma via mms också ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Håll er on topic och fråga inte om det finns... Här har ni svaret : Ja, det finns virus för mobiler. Och brandväggen vill jag ha för att slippa hackare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 http://www.getjar.com/ kan du ju alltid testa. Notera att virus för mobiler i allra högsta grad är båda ovanligt och skrivet för Symbian OS, så har du inte symbian så är det ännu mer obefintlig risk att du ska drabbas av virus. Angående brandvägg lär du nog aldrig hitta någon. Din mobil har inte alls lika många portar etc. för att ansluta till nätet, du är inte uppkopplad särskilt ofta, ska du försöka "hacka" en mobil måste du ha specialgjord programvara för just din mobilmodell såvida du inte har symbian, ofta ansluter man via proxy när man surfar med mobilen vilket gör att du redan är ganska skyddad. Bara några skäl till varför det inte behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Tack nico :) *Skickar alla mina fm* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 men... virus för mobiler tar sig oftast in via bluetooth. Stäng bara av blåtanden ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 (redigerat) men... virus för mobiler tar sig oftast in via bluetooth. Stäng bara av blåtanden ? Nej nej, jag har bara på den när jag vill komma åt någons mobil...Så du menar att folk följer efter en på stan och skickar virus? Redigerat 9 Februari 2007 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Följer efter och efter men det har funnits exempel på virus som spritt sig via blåtand till personer i närheten. Men risken att någon ska angripa din mobil via internetsidan är dock som sagt försvinnande liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Var någon som höll på och fjärrstyra min mobil. Jag hade bluetooth på, han höll på och ändra mina inställningar och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Var någon som höll på och fjärrstyra min mobil. Jag hade bluetooth på, han höll på och ändra mina inställningar och så. Fixa ett password för bluetooth ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cold Skrivet 12 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2007 (redigerat) :blink: Inte vissa .. T ex om du skriver ngn stans må internet att du e född 1990 6 25 och vidare ... Så kan vissa hackare söka igenom din mobil bara för att du skrev när du född .. hände min polare ... de ränsade ut hela skiten på hans mobil så att de bara fanns en bild kvar .. På den stod det: Hahaha :blink: Dom kan sno saker från din mobil och ändra saker så fort du har blåtanden på ... Jag har testade på min polares på mobil en gång ... JAg slå på blåtanden sen så tryckte jag på kolla igenom filer ... så kunde jag göra vadsomhellst ... Redigerat 12 Februari 2007 av xTRANEx Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.