Hoppa till innehåll

Hoppa Över Flaggstången I Super Mario Bros


Gäst nissling

Rekommendera inlägg

Gäst nissling

Altså, Om ni kan göra det så måste ni ha ett annat spel än mig.. För att det har kommit ut sm1 några gånger. Ett är det som man inte kan fuska på. Det har jag. Det andra kan man fuska på.. :D

 

Men.. Kan ni inte lägga upp en film från youtube när du gör det :D.. Det skulle va kul att se det!

 

Ja du, jag sprang omkring på Youtube och kollade om det fanns någon film med det här, och det gjorde det.

http://www.youtube.com/watch?v=OQ9LOCf1bJQ

Den filmen visar endast hur su hoppar över flaggstpngen på den banan.

Den här visar hur du kommer till minus world, oändligt extraliv och sedan över flaggstången.

 

Super Mario Bros har kommit ut flera gånge men fusket fungerar endast på NES (8-bit som är den mest klassiska).

 

För endast flaggstången här

 

Och här är en allt i ett video

 

Det var allt jag kan hitta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Gäst nissling

Ehm. Visste inte du hur man kommer till minus världen? Det har jag vetat hela tiden, men visst. Man kan inte veta allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst nissling

onödigt att hoppa över flaggstången när man ändån dör när tiden runs out...

 

Jag vet. Man kommer liksom ingenstans, men det har mycket länge varit en fråga om det verkligen går att hoppa över flaggstången i spelet. Nu har vi ett bevs att det funkar, men det krävs allt lite träning innan man kan klara det.

 

Det std även i en tidning av gamereactor där dom skrev vart man kunde hoppa över flaggstången, och det var på bana 3-3, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...