Hoppa till innehåll

Triops - Vattendjur Från Dinosaurietiden.


Gäst Mega93

Rekommendera inlägg

Man har ju självklart inte Triops som husdjur :meddum:

 

Men det är intressant att se hur Triops utvecklas från ägg till nästintill fullvuxen på två veckor.

 

Det är fett ointressant. Och det är ett husdjur, så klaga inte på föregående talare om du inte själv vet vad ett husdjur är.

 

Husdjur är djur som används av människan för sociala (sällskapsdjur), estetiska, ekonomiska, vetenskapliga eller andra ändamål

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lol...

 

Wiki:

Husdjur kallas djur som människan tämjt och/eller domesticerat, och utnyttjat för att bland annat få mat och hjälp med tyngre arbeten. Exempel på husdjur är ko, får, get, kanin, gris och häst.

 

 

 

Och jag sa aldrig att Triops inte var ett husdjur, jag sa att man inte har Triops som husdjur.

 

Och varför lyssnar jag ens på dig? Hur myckert vett kan någon ha om de använder ordet fett som ett adjektiv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lol...

 

Wiki:

Husdjur kallas djur som människan tämjt och/eller domesticerat, och utnyttjat för att bland annat få mat och hjälp med tyngre arbeten. Exempel på husdjur är ko, får, get, kanin, gris och häst.

 

 

 

Och jag sa aldrig att Triops inte var ett husdjur, jag sa att man inte har Triops som husdjur.

 

Och varför lyssnar jag ens på dig? Hur myckert vett kan någon ha om de använder ordet fett som ett adjektiv?

 

Wikipedia är ingen pålitligt källa, dock så är det där en halv förklaring av vad ett husdjur är. Du kanske inte förstod min förklaring så vi tar det igen.

 

"Husdjur är djur som används av människan för sociala (sällskapsdjur), estetiska, ekonomiska, vetenskapliga eller andra ändamål "

 

Hur mycket vett jag "har" är väl också orelevant, eller påstår du att det jag säger är fel?

 

"Och jag sa aldrig att Triops inte var ett husdjur, jag sa att man inte har Triops som husdjur."

 

Dagens citat, låter väldigt korkat. Då du inte bestämmer om det är ett husdjur eller inte när du väl har det. Så vi gör väl som du för att dra en slutsats av det hela :meddum: :meddum:

 

EDIT: Det är fint att du klagar på att jag säger att "det är fett ointressant". När du startar meningen med "men lol"....

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: Det är fint att du klagar på att jag säger att "det är fett ointressant". När du startar meningen med "men lol"....

 

Du har en poäng där....

 

Men hursomhelst så är tråden till för att diskutera Triops, inte börja debattera om andras uppfattningar av vissa ord. Så då ska jag som den "bättre" av oss ta och erkänna att det må hända att jag hade fel om ordet husdjur... Mr besserwisser.

 

 

Så... Någon som vet ungefär hur stor skål Triops ska ha? Hade för mig att det var minst en liter...

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...