JanazTheOne Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 (redigerat) Tja, jag ska göra en sida. Och nån dag så såg jag att någon hadde skrivit att man kunde göra ett eget serverhotel. Så jag undrar om man kan göra lika dant fast med ett webbhotel så jag kan ha tex *.nu sidor :huh: Edit: Jag ska ha den själv Edit2: Hur gör man det? Guide? Redigerat 17 Februari 2007 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 Ja det kan du väl... sätt upp en server i vardagsrummet och börja ta betalt bara. Men domännamn måste isåfall dina kunder köpa på annat håll från företag som är ombud. Sedan kopplar man dem till din servers ip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 17 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 Finns det någon tut på hur man gör det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 En egen server? Tja, du kan väl tanka Abyss eller Apache exempelvis. Eller IIS som följer med Windows 2000 och Xp pro. Sedan är det väl en hel del brandväggsinställningar du får göra, kan inte detaljerna riktigt, men ja det finns guider. En liten diskussion om ämnet; http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=731029 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 18 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Tack! Men får titta på några Guider på hur man använder programen. Men var hittar jag IIS använder xp pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jol Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 en 12 åring som ska starta webbhotell? knappast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Tror du kan göra det via Lägg till/Ta bort program och sedan Windowskomponenter. Du behöver en Windows Xp Pro cd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 19 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 ok tänker satsa på abyss men fattar inte så mkt hur skappar jag min server? Jag ska gärna kunna ftp'a in på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 Som webbserver kan jag rekommendera WAMP - http://www.wampserver.com/en/ Den innehåller då Apache med PHP och MYSQL-server. Du får även med PHPMyAdmin som du enkelt kan hantera dina databaser genom. Som FTP kan du köra http://www.guildftpd.com/ Jag använder båda programmen och måste säga att de är väldigt enkla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 20 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 (redigerat) Vet nu var jag ska fixa minna filler men var väljar jag vad min sida ska heta och hur får jag upp den på www? world wide web? Redigerat 20 Februari 2007 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 Det får du så snart du startar din server och har rätt portar öppna (vanligast post 80 för web och 21 för ftp). Vill du ha en adress iställer för bara ditt ip så kan du hitta gratis på http://www.no-ip.com/ De funkar men är inget för den kräsne. Vill du ha riktiga domän-adresser kan du vända dig till något ställe som säljer webhotell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 21 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 ahh så du menar om man vill komma in på min stie så är det bara att skriva mitt ip? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.