bladefinor Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 som sagt så låter den väldigt mycket och det blir varmt i rummet... det har inte med att göra att den ligger för nära väggen, för det gör den inte... det jag vill veta är om det är så för att det är en kraftfull dator, för det sa supporten jag ringde till men det tror inte jag på för både att det finns bättre datorer än denna som inte låter, och dom bara säger så för att slippa fixa ett sånt problem. men det är ett viktigt problem! jag säger inte varför för de e personligt. men som sagt, ska den låta så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 (redigerat) det kan vara en chassi fläkt lr som i mitt fal min cpu fläkt (kör på en betydligt sämre scaleo modell) men dem man kan göra är väl att isolera chassit och om du har chassi fläktar som du bör ha kan man ist för skruvar sätta i några gummi/plast liknande grejer som gör att det låter mindre, det kan behövas lite moddning på fläkt fästena då. sen bör du kanske ha hårddisk fläktar eftersom mina egna hårddiskar ligger på ~56 C vilket inte e så bra. vet att fler har samma problem. Redigerat 22 Februari 2007 av rikke Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 Exakt en sådan dator har min Pappa (googlade på bilder). Och Ja, den låter väldigt mycket! Den står på övervåningen i kontoret och man hör den ända till köket på nedervåningen. Pappa har dock beställt en ny fläkt som borde vara instoppad och klar tills på Måndag ca. Kan skriva mer då när jag vet om den låter mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 22 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2007 kan du ta av ena sidan på datan? isf kan du köra igång datan sammtidigt som du har ena sidpanelen borta å kolla vad som låter å därefter gåra något åt det ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fillifjonkan Skrivet 25 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2007 Ställ datorn i ett mer ljudavlägsnande chassi. Dom är dessutom väldigt snygga :P :) Plus så brukar det ingå fläktar med dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.