Hoppa till innehåll

Fujitsu Siemens Scaleo X

bladefinor

Rekommendera inlägg

som sagt så låter den väldigt mycket och det blir varmt i rummet... det har inte med att göra att den ligger för nära väggen, för det gör den inte... det jag vill veta är om det är så för att det är en kraftfull dator, för det sa supporten jag ringde till men det tror inte jag på för både att det finns bättre datorer än denna som inte låter, och dom bara säger så för att slippa fixa ett sånt problem. men det är ett viktigt problem! jag säger inte varför för de e personligt. men som sagt, ska den låta så?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kan vara en chassi fläkt lr som i mitt fal min cpu fläkt (kör på en betydligt sämre scaleo modell) men dem man kan göra är väl att isolera chassit och om du har chassi fläktar som du bör ha kan man ist för skruvar sätta i några gummi/plast liknande grejer som gör att det låter mindre, det kan behövas lite moddning på fläkt fästena då. sen bör du kanske ha hårddisk fläktar eftersom mina egna hårddiskar ligger på ~56 C vilket inte e så bra. vet att fler har samma problem.

Redigerat av rikke
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt en sådan dator har min Pappa (googlade på bilder). Och Ja, den låter väldigt mycket! Den står på övervåningen i kontoret och man hör den ända till köket på nedervåningen. Pappa har dock beställt en ny fläkt som borde vara instoppad och klar tills på Måndag ca. Kan skriva mer då när jag vet om den låter mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...