Mickeh Skrivet 26 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2007 (redigerat) XD ok hittade denna nyss, Den e f*n creepy på något sätt :cry: för er som inte har hört Nirvana -Smells like teenspirits förut borde lyssna på den först Nirvana backwards Märkte att jag skrev Rirvana. sorry för det, Lite trött Redigerat 26 Februari 2007 av chucky Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SmeK Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2007 Wow jag älskar såna där prylar och jag gillar orginall låten också :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2007 det gjorde låten bättre :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2007 Läskigt :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2007 (redigerat) Det måste väl vara fejkat eller? Alltså, om man läser texten så är det ju uppenbart att det inte blir nånting baklänges, vilket isåfall skulle betyda att den riktiga låten bara består av massor av nonsens-ord. Vilket den inte gör. Om ni inte fattar så kan jag demonstrera - här har vi en vanlig text: Klas gick ut i mörka skogen Baklänges blir det: Negoks akröm i tu kcig salk Om texten påstås spelas baklänges, som på videon, och den består av riktiga meningar, till exempel så här - Linus satt hemma i en soffa - så blir det: Affos ne i ammeh ttas sunil, när det spelas korrekt. Och så skriver man ju inte en låt. Så om en låt ska kunnas spelas baklänges så måste det väl också gå att spela den åt rätt håll utan att det låter helt fucked up? Redigerat 27 Februari 2007 av Jayzmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2007 (redigerat) Helt sjukt, antingen är det fejkat eller så gjorde Nirvana det med flit. Efetrsom det länge talats om Smells Like Teen Spirit's innebörd, skulle det inte förväna mig om det är meningen att den ska spelas baklänges. Redigerat 27 Februari 2007 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 :zzz: Ta en låt, vilken som hellst spela den baklänges sen kan ni sitta och klura ut vad dem konstiga ljuden kan likna för ord. Efter ett tag så har ni kanske fått hela låtens "nya" text baklänges... Vad jag vill säga är att jag knappast tror någon sitter och gör en låt som är meningen att spelas baklänges. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RaXeZ Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 haha jag testade att spela det baklänges i FL och det blev såhär: http://www.speedyshare.com/759219511.html Men jag tror som 123spill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 man hör vad man vill höra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 Man sjunger det man vill sjunga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 man hör vad man vill höra Exakt som Tour säger. Eftersom ni läser texten medans, så tror ni att ni hör korrekta ord, men skulle ni inte ha text till hjälp, så skulle ni bara höra massa Jibberish. Förresten så låter inte ens vissa ord som videon säger att de ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 man hör vad man vill höra Exakt. Vissa ord lät ju lite skumma. Men man kunde ju faktiskt höra vad dom sjöng i alla fall ;) Så jag tror det är fejk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.