Hoppa till innehåll

Rirvana


Mickeh

Rekommendera inlägg

Det måste väl vara fejkat eller? Alltså, om man läser texten så är det ju uppenbart att det inte blir nånting baklänges, vilket isåfall skulle betyda att den riktiga låten bara består av massor av nonsens-ord. Vilket den inte gör.

 

Om ni inte fattar så kan jag demonstrera - här har vi en vanlig text:

 

Klas gick ut i mörka skogen

 

Baklänges blir det: Negoks akröm i tu kcig salk

 

Om texten påstås spelas baklänges, som på videon, och den består av riktiga meningar, till exempel så här - Linus satt hemma i en soffa - så blir det: Affos ne i ammeh ttas sunil, när det spelas korrekt. Och så skriver man ju inte en låt. Så om en låt ska kunnas spelas baklänges så måste det väl också gå att spela den åt rätt håll utan att det låter helt fucked up?

Redigerat av Jayzmo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt sjukt, antingen är det fejkat eller så gjorde Nirvana det med flit. Efetrsom det länge talats om Smells Like Teen Spirit's innebörd, skulle det inte förväna mig om det är meningen att den ska spelas baklänges.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:zzz: Ta en låt, vilken som hellst spela den baklänges sen kan ni sitta och klura ut vad dem konstiga ljuden kan likna för ord. Efter ett tag så har ni kanske fått hela låtens "nya" text baklänges...

 

Vad jag vill säga är att jag knappast tror någon sitter och gör en låt som är meningen att spelas baklänges.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...