Hoppa till innehåll

Guide För Att Undvika Ett Hackat Account


Guggo

Rekommendera inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst InTech

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=25756

 

den har gjorts, och finns ute i usa och sånt, men kommer alledes snart till europa tror jag

 

jag tror den funkar såhär (TROR) att man har en kod i säkerhetsdosan, som man skriver in i wow accountet (en randomkod) sedan så ska man skriva in den kod man får, i dosan. det är något liknande så iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=25756

 

den har gjorts, och finns ute i usa och sånt, men kommer alledes snart till europa tror jag

 

jag tror den funkar såhär (TROR) att man har en kod i säkerhetsdosan, som man skriver in i wow accountet (en randomkod) sedan så ska man skriva in den kod man får, i dosan. det är något liknande så iaf.

jupp, man trycker på en knapp på dosan så på en skärm visar den en kod som du skriver in när du ska logga in, så först användar namn sen lösen sen dosans random kod, och koden i dosan byts hela tiden och för att koppla in den i accountet måste du skriva in koden på baksidan på dosan, samt du kan ha en till flera account, dock kan blizzard fråga om info om din dosa så kanske om nån är riktigt bra på att fakea så kan man tro att blizzard vill veta vad din senaste kod var eller nå sånt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 7 månader senare...
Gäst Diskmedel

Sen är det också bra att påpeka att ett antivirusprogram aldrig är 100% säkert. Finns många keyloggers som tar sig förbi AV-programmet, så sunt förnuft är alltid bra att ha. Exempelvis finns det inga program som "hackar wow" och levlar din character, modifierar statsen och sånt server-side.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kort sagt: skriv bara in ditt lösenord på wow-europe samt i spelet och ladda aldrig ner några program med fusk/hack, de flesta funkar inte och även om du hittar något som funkar kommer du bli bannad av blizzard.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
×
  • Skapa ny...