Gäst Great Gonzales Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 det är lite svårt att förklara hur jag menar men när jag gör avatars/banners osv. så ligger lixom själva objektet på bakgrunden och sen när jag kollar på andras bilder så ser det ut som dom sitter ihop typ. (hoppas ni fattar) Ett exempel på en av mina: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 Kanske kan testa att dra ner kapaciteten lite, bara en gisning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 (redigerat) Kanske kan testa att dra ner kapaciteten lite, bara en gisning du menar väl opaciteten? jag rekommenderar också ett blurrat lager under objektet. Redigerat 9 Mars 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 det funkar inte när jag drar ner opaciteten det hade jag redan testat. vad är ett blurrat lager? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 (redigerat) duplicera objektlagret och sätt sedan typ gaussisk oskärpa(vet ej hur det stavas men det finns under oskärpa) med 2-10 på det lagret som är underst med opacitet typ 40-90. exempel:: UTAN GAUSSISK OSKÄRPA MED GAUSSISK OSKÄRPA(4 pixlar) Redigerat 9 Mars 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 (redigerat) ska man ändra på ngt senare elr är den klar då? *EDIT* Nu blir det såhär :( Redigerat 9 Mars 2007 av Great Gonzales Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 Nej nej nej.... Gaussisk oskärpa lägg lagret på overlay måste ha ett lager under vill du att gubben typ ska smälta ihop med bakgrunden så tar du det lagret på med gubben på o sänker opacitien till du tycker det e bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 (redigerat) Ska jag ta ett nytt lager elr nytt lager från bakgrund? alltså när jag tar ''nytt lager'' så kommer inget lager fram även om jag lägger det överst och opaciteten funkar inte :( Jag använder Photoshop 7.0 Redigerat 10 Mars 2007 av Great Gonzales Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 (redigerat) -.- Ta bakgrundslagret och duplicera sätte det duplicerade överst och gör en gaussian på den sen lägger du gaussian lagret på overlay.Lägg på din render sänk opcatiten tills du tycker det e bra på rednerlagret menar jag. Redigerat 10 Mars 2007 av yoadee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 Det finns tusen olika sätt. Grejen är att man måste bearbeta bilden länge, det finns inte ett sätt som är bäst. Sudda i utkanten på rendern är ett bra sätt för att få den att smälta in bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 (redigerat) jag vet att jag är dålig men vad är ''overlay''??? Jag har den svenska versionen hur jag än ändrar opaciteten så ändras ingenting. nu har jag fått det till 2 lager iallafall Redigerat 10 Mars 2007 av Great Gonzales Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 Finns inget speccielt bra sätt som TDY sa du får leka dig fram.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.