Avregistrerad Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 (redigerat) Hej! Har nyss partionerat C: så jag fick H:. Installerade Windows Vista på H: medans jag hade XP på C: Men jag vill gå över helt till Vista utan XP men när jag högerklickar på C: och väljer formatera så går det inte. Och när man formaterar med XPskivan så måste det väl installera också? Finns det något sätt att ta bort XP från C: utan att installera något där? Redigerat 10 Mars 2007 av Avregistrerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 sätt i windows xp skivan i datorn och startar från cd'n sedan kommer du till infromation om dina partioner och då ska tu bara tabort c så är det klart... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 10 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 Men om jag tar bort C: så försvinner väl hela hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 Om du formaterar C: så töms bara den partitionen på data. H: förblir orörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 10 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2007 Jag har gjort samma sak som dig förut. Min kompis och jag hadde samma problem då. Vi fick aldrig bort Vista. Då blev vi arga och formaterade hårdisken eftersom inte ett sk* ville funka :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 11 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2007 Shaitan: Om man formaterar så blir det som du säger. Men om man formaterar med XP-skivan så måste man isntallera XP igen. Och det vill jag ju inte! Vitdoms förslag var att när man startat med sin CD skulle man markera C: och välja att ta bort partionen. Formaterar det då? Eller försinner hårddisken så den inte syns i "Den här datorn" osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2007 Om man bara tar bort partionen tror jag inte att filerna försvinner, det beror hur snabbt det går. Om det går jättesnabbt så kanske inte filerna försvinner, annars borde de försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 11 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2007 (redigerat) Du startar datorn med en win98 startdiskett och startar fdisk i prompten som kommer upp, välj sedan H som aktiv partition så kommer den starta och köras på H. På detta sätt slipper du ta bort XP alls. Redigerat 11 Mars 2007 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2007 Annars kan du skriva "Format C:" i prompten, om du värkligen vill ha bort alla filer i C: disken. Fast man vet aldrig när man vill ha Windows XP tillbaka, så Boffaroffes råd är bättre. Fast blir inte H: disken automatisk aktiv om man kör in Viesta på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.