Zantera Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Jo, vad är igentligen det tyngsta/hårdaste man kan lyssna på? Det måste ju vara nån Black Metal eller Death Metal iaf... Jag gillar Kataklysm, och dom är ganska bra, ganska hårda. Men har hört en Cannibal Corpse låt och den var värre... Men vad är tyngst/hårdast? Om ni fattar vad jag menar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Tja, Slayer är ju också jävligt hårt. Jag har för mig att antingen Slayer elr Cannibal Corpse har fått ett rekord som det hårdaste bandet som existerar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Cannibal Corpse. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Band som Guttural Secrete, Spawn of Possession och Wormed är tyngre än Cannibal Corpse. Slayer är inte särskilt hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 hM,Kanske TheBerzerker, eller mushroomshead. Annars så är väll Slipknot något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bountyhunter Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 The Berzerker. Inget fel på Cannibal Corpse heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 hM,Kanske TheBerzerker, eller mushroomshead. Annars så är väll Slipknot något. Slipknot? Hårt? int det minsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Skickar in lite videos... The Berzerker ---> Anaal Nathrakh ---> http://www.youtube.com/watch?v=U5NXRSodZ44 Kataklysm ---> Cannibal Corpse ---> Morbid Angel ---> http://www.youtube.com/watch?v=9EgnQvnVQ3k Naglfar ---> http://www.youtube.com/watch?v=kQ5ZSmG_kU4 Finns en hel del annat hårt och brutalt också, men jag skickar bara in det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 The dillinger escape plan. Inte alltför hårt men men Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 15 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Okej :D låter bra... Men är black metal tyngre än death metal? skillnaden är väl bara att i black metal är dom sminkade och sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 16 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2007 nej, black metal är inte alls lika hårt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
skellingtonFFS Skrivet 16 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2007 Sunn O))) är kanske det tyngsta bandet. Det är en svart klibbig sörja som är svår att lyssna på. Dom har i princip bara bas i sina låtar, inga trummor eller gitarrer. Evoken är ett Doom Metal band och en jävligt skönt sådant. Ultra-segt tempo, och en sångare som drar ut på rösten. Tycker absolut det är det hårdaste bandet. Är det snabbhet man söker så är Anaal Nathrakh & Berzerker antagligen det bästa valet , men att kunna spela snabbt tycker inte jag räknas som hårt. Det kommer inte i närhetern av vad hårdheten i Doom Metal kan erbjuda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.