Hoppa till innehåll

Dual Boot, Xp-vista

Avregistrerad

Rekommendera inlägg

Hej!

Eftersom jag bara skulle testa Vista så partionerade jag C: så jag fick en H: På C: har jag XP och Vista på H: . Finns det något sätt att växla mellan XP och Vista utan att starta om datorn? Min är väldigt seg i uppstart.

Har ett till problem. Efter att ha Vista och att Vista installerat drivrutiner till datorn så försvann mitt internet i XP! Har installerat drivrutninerna till XP många gånger men ingenting händer. Har bara internet i Vista. Hur gör jag? Behöver internet till ett program som inte fungerar till Vista men i XP. Men man måste ha internetuppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första frågan är nej. Det enda stället du väljer vilket operativsystem du vill använda är vid uppstarten av datorn. Dock finns det inställningar som väljer vilket OS den automatiskt ligger på vid uppstarten samt hur länge den ska vänta innan det startas.

Fråga 2 har jag dessväre inget svar på.

Har du en router, eller fyller du i dina inställningar under nätverks-inställningar? Kan ju vara så att det bytt av någon konstig anledning.

Om du har en router kan det ha bytt ip.

Gör detta i både XP och vista:

Start > Kör > cmd

Skriv ipconfig

Skriv ner det översta IP't.

Gör samma sak i Vista och se om det är samma ip.

Är det inte samma ip kan det vara någon inställning i routern som måste göras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...