Hoppa till innehåll

Övervakning

Guggo

Rekommendera inlägg

Spelar det någon roll ifall nån svettig tekniker på FRA får reda på någons hemlisar ?

Man har rätt till sina egna åsikter, som man ska få dela utan att någon ska lyssna på det, t.ex. politik, om man diskuterar det med sin, fru eller nått, vill man då att staten ska veta vad man röstat på eller vad man tycker om den sittande regeringen?

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Jag bryr mig då inte.

Dessutom så måste de fortfarande ha tillstånd för att läsa nåns mail eller avlyssna telefonen.

Om ni verkligen är så är det NSA och CIA ni skall vara oroliga för. Många mailprogram tex hotmail skickar sina mail först till USA och sedan till mottagaren, vilket gör att NSA och CIA kan komma att läsa dem. Och de behöver inte tillstånd utan de söker helt sonika efter ord. Skicka ett mail med orden. Vita huset, bomb, Al-Qaida, Bush, Dö, så kommer det med största sannorlikhet läsas av någon tomte på den amerikanska underrättelsetjänsten.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Jag tycker att det vore bra med fler kameror på allmänna platser som sjukhus, torg, tågstationer, gator m.m för att det ger ökad säkerhet/mer möjlighet för poliser att lösa brott. Men jag är i mot att privatpersoners telefonsamtal, email, internetinformation m.m. ska övervakas, för att alla har faktiskt rätt till ett privatliv utan att myndigheter ska bevaka alla steg man tar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men det är ju knappast någon människa som skulle sitta och lyssna på vilken människa som helst bara för skoj skull. Om någon skulle vara misstänkt för brott, då är det andvändbart... Alltså så polisen kan kolla vem han ringer och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men det är ju knappast någon människa som skulle sitta och lyssna på vilken människa som helst bara för skoj skull. Om någon skulle vara misstänkt för brott, då är det andvändbart... Alltså så polisen kan kolla vem han ringer och så.

Den möjligheten har redan polisen, så varför ska även min email bli övervakad? Det är onödigt och det är en kränkning i mot mitt privatliv. Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mujo

Egentligen inte men jag förstår inte varför någon skulle villja sitta och lyssna på mig när jag pratar i telefon.

Du är en sån som inte låser efter dig på toaletten också va?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen inte men jag förstår inte varför någon skulle villja sitta och lyssna på mig när jag pratar i telefon.

Det går inte att lita på andra människor, du är en sådan person som lämnar dörren till ditt hus öppen och tror att ingen gör inbrott? Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst daniel3951

OM man ska sätta ut övervakning ska man göra det på de platser te x på skolor som när man krossar glas och klottrar. Altså på de platser där det händer mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...