Soad_token Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 (redigerat) Spelar det någon roll ifall nån svettig tekniker på FRA får reda på någons hemlisar ? Man har rätt till sina egna åsikter, som man ska få dela utan att någon ska lyssna på det, t.ex. politik, om man diskuterar det med sin, fru eller nått, vill man då att staten ska veta vad man röstat på eller vad man tycker om den sittande regeringen? Soad_token Redigerat 9 April 2007 av Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 10 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2007 (redigerat) Jag bryr mig då inte. Dessutom så måste de fortfarande ha tillstånd för att läsa nåns mail eller avlyssna telefonen. Om ni verkligen är så är det NSA och CIA ni skall vara oroliga för. Många mailprogram tex hotmail skickar sina mail först till USA och sedan till mottagaren, vilket gör att NSA och CIA kan komma att läsa dem. Och de behöver inte tillstånd utan de söker helt sonika efter ord. Skicka ett mail med orden. Vita huset, bomb, Al-Qaida, Bush, Dö, så kommer det med största sannorlikhet läsas av någon tomte på den amerikanska underrättelsetjänsten. Redigerat 10 April 2007 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 11 April 2007 Rapport Dela Skrivet 11 April 2007 jo, dagen övervakning tycker jag nästan är ok(like överdirven men jaja). Men att därimot att öka övervakningen tycker jag är en dum idé. (läs tidigare inlägg för att se min åsikt) Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 April 2007 Rapport Dela Skrivet 13 April 2007 Kanske inte precis som i London bli bevakad varenda millimeter gata man går på. Men de kanske borde stärka bevakningen på Sjukhus, värdetransportcentraler m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Jag tycker att det vore bra med fler kameror på allmänna platser som sjukhus, torg, tågstationer, gator m.m för att det ger ökad säkerhet/mer möjlighet för poliser att lösa brott. Men jag är i mot att privatpersoners telefonsamtal, email, internetinformation m.m. ska övervakas, för att alla har faktiskt rätt till ett privatliv utan att myndigheter ska bevaka alla steg man tar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Ja men det är ju knappast någon människa som skulle sitta och lyssna på vilken människa som helst bara för skoj skull. Om någon skulle vara misstänkt för brott, då är det andvändbart... Alltså så polisen kan kolla vem han ringer och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 (redigerat) Ja men det är ju knappast någon människa som skulle sitta och lyssna på vilken människa som helst bara för skoj skull. Om någon skulle vara misstänkt för brott, då är det andvändbart... Alltså så polisen kan kolla vem han ringer och så. Den möjligheten har redan polisen, så varför ska även min email bli övervakad? Det är onödigt och det är en kränkning i mot mitt privatliv. Redigerat 12 Maj 2007 av Dolphin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Jag tycker inte att det är rätt att privatpersoner ska bli avlyssnade. Tycker du det vore kul om polisen övervakade din e-mail och avlyssnade din telefon, 123spill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Egentligen inte men jag förstår inte varför någon skulle villja sitta och lyssna på mig när jag pratar i telefon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Egentligen inte men jag förstår inte varför någon skulle villja sitta och lyssna på mig när jag pratar i telefon. Du är en sån som inte låser efter dig på toaletten också va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 13 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 (redigerat) Egentligen inte men jag förstår inte varför någon skulle villja sitta och lyssna på mig när jag pratar i telefon. Det går inte att lita på andra människor, du är en sådan person som lämnar dörren till ditt hus öppen och tror att ingen gör inbrott? Redigerat 13 Maj 2007 av Dolphin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst daniel3951 Skrivet 13 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 OM man ska sätta ut övervakning ska man göra det på de platser te x på skolor som när man krossar glas och klottrar. Altså på de platser där det händer mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.