HUHEUEHEUEHUH Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Rasism behöver verkligen inte vara mot kriminella invandrare. Och alla kan vara rasister, vilken hudfärg man än har.Tydligen så har jag extremt svårt att fatta hur en neger kan vara rasist..Jag har alldrig hört talas om det, kanske för att negrer inte kan vara rasist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 "Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde, där den egna rasen tillmäts ett högre värde. Synsättet legitimerar att den egna rasen gynnas på andras bekostnad. Ibland kan rasism emellertid användas om synsätt som strikt sett inte uppfyller dessa kriterier, men i de flesta fall är "främlingsfientlighet" ett mer adekvat uttryck i dessa fall."- Wikipedia Rasism, eller främlingsfientlighet är inte bundet till en viss typ av människor. Det innebär att man är fientlig mot människor som är annorlunda, där av namnet. Främlingsfientlighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 (redigerat) Rasism behöver verkligen inte vara mot kriminella invandrare. Och alla kan vara rasister, vilken hudfärg man än har.Tydligen så har jag extremt svårt att fatta hur en neger kan vara rasist..Jag har alldrig hört talas om det, kanske för att negrer inte kan vara rasist. Alla kan vara rasister som jag och Guggo sa... du skulle ju kunna förklara lite mera om varför du tror att inga mörka osv kan vara rasister?Jag kan ju också säga att det finns judisk rasism, bara för man inte har hört/sett är det inte självklart. också en väldigt intressant kommentar Cyper Redigerat 2 Februari 2008 av MursCruento Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Jag menar bara att hur ofta ser man negrer som är Rasister? Inte en vardaglig sak i allafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Inte här kanske, i till exempel Afrika är det förmodligen vanligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Inte här kanske, i till exempel Afrika är det förmodligen vanligare.Kanske det, jag har i allfall ingen information, eller kunnighet om det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Uppenbarligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Corpsgrinder Skrivet 5 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2008 (redigerat) Alla raser är lika mycket värda, oavsett hudfärg. Vi är människor inte ogräs, som ska sorteras in i dom bra och dåliga grupperna. ¨ Och det finns färgade rasister, jag såg en dokumentär för länge sen, då vart det mörka nazister, så allt är inte omöjligt. Redigerat 5 Februari 2008 av Corpsgrinder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2008 Inte här kanske, i till exempel Afrika är det förmodligen vanligare.Kanske det, jag har i allfall ingen information, eller kunnighet om det där. Robert Mugabe, Zimbabwes president, är rasist. Han diskriminerar(-ade) de vita invånarna i Zimbabwe när han kom till makten. De flesta vita har flytt landet undan hans förtryck. Robert ville på så vis "hämnas" på ättlingarna till kolonialherrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 En rätt dum fråga. Har man någon nytta av rasism? Om inte, är det bara negativt och därmed fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nerd Skrivet 1 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2008 Alla har rätt till en åsikt. Imo, fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 2 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2008 Visst ska inte rasism accepteras, dock tycker jag det är konstigt att rasism mot vita aldrig tas upp lika mycket som rasism mot mörka.. de är knappast en minoritet om man ser globalt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.