Davidfreak Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Jag tycker att man ska ta bort alla läxor & gå lite längre i skolan. Vad tycker ni Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Jag tycker man ska ha läxor men inte så mycket som man har nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Nja, jag tycker vi kan behålla läxorna och kanske hellre sluta lite tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Jag gillar det inte som det är nu, när precis ALLA mina läxor ALLTID är till på torsdagar. Det skulle vara skönt om dom var på olika dagar, men nejdå! Speciellt när det är flera glosläxor till samma torsdag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Nja, jag skulle vilja ha bort läxorna. Men då måste man jobba mer under lektionerna. Men det kanske är bättre med läxor, då slipper man göra mycket under lektionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Det skulle ju vara bra med en läxfri skolgång. Däremot tycker jag att det åtminstone är nödvändigt att plugga till prov och förhör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
darklord Skrivet 23 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2007 är det nån som gör läxorna då jag gjorde det aldrig lärarna bryr sej inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 23 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2007 Senare delen av högstadiet och gymnasiet har man vanligtvis inte regelbundna läxor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 (redigerat) Vore bättre att ta bort läxor helt och hållet. När man kommer hem ska man vara fri och kunna gå på aktiviteter etc. Hade varit bättre att gå lite längre. Redigerat 24 Mars 2007 av The_Dark_Yoda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 (redigerat) Läxorna sätter in allt i ert huvud. Går du skolan i 9 år utan hemläxor kommer du inte ihåg hälften av det du kommer ihåg av de nio åren MED hemläxor 10 år efter. Garanterat. Hemläxor behövs, men det är lite överdrivet och ha PROV på måndagar ändå. Helgen är till för att slappa, inte för att plugga. Redigerat 24 Mars 2007 av Quaked_Ess Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 Jag gillar det inte som det är nu, när precis ALLA mina läxor ALLTID är till på torsdagar. Det skulle vara skönt om dom var på olika dagar, men nejdå! Speciellt när det är flera glosläxor till samma torsdag... Det är väl inte så svårt och dela upp dagarna. T.ex, i måndag så gör du matte, tisdag engelska och svenska osv.Läxor ska bort och en halv timme eller extra timme ska plussas. Det är tur att elevrådet i min skola har bestämt att prov, läxförhör inte ska komma in på måndagar. Vi har ju bara två dagar och slappa rejält liksom :) Men har man ganska hög frånvaro så måste man stänga alla luckor som man har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Koneko Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 Tycker att läxor ska vara kvar, även om det är ganska mkt läxor man har. Man kan väl ha kortare skoldagar ist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.