Putside Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Jo, hej på er. Undrar en liten sak, Jag har en rund bild som jag vill göra genomskilnig på kanterna så att kanten inte syns så mycket. Det här med gradient kan bli svårt på en rund bild tänkte jag, så jag söker ett bättre alternativ. Med tanke på att man sett så många bilder med den effekten så borde det inte vara alltför avancerat. Help anyone? fråga om du inte förstår. /putside Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Kanske en markering med lite Feather och sedan Inverse Selection (Ctrl+Shift+I) och till sist delete? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Tja undrar vad du menar menar du att till exempel en kvadrat rundas av i hörnen så dem inte syns? Isåfall tar du en soft brush gör ett nytt lager trycker på transprent ikonen sen bara brusha i kanten så när du spara i png så finns inte det med på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 22 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Tack nico! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.